2021. november 28., vasárnap

Dél-Anglia - 5/3. - Isle of Wight - Appley Tower

2021/09/19 - 2021/09/28.

Dél-Anglia

5. nap - 3. rész

Isle of Wight

Appley Torony
/Appley Tower/

Ha már Ryde-ban voltunk, megnéztük az Appley Tornyot, ami a sziget egyik bakancslistás látnivalója volt nálam, de sajnos csalódtam benne. A csónakázótónál /Ryde Canoe Lake/ találtunk parkolóhelyet az út szélén, de ez is fizetős volt, 1,70 egy órára, mint mindenhol a szigeten. Mivel a torony gyalog kb. 10 perc volt innét, csak egy órára vettünk jegyet. Csináltam fotót a tóról, majd elsétáltunk a toronyhoz a tengerpart melletti sétálóúton.

A csónakázótó

Az egyik parkolóban egy érdekes autó állt, kicsit ijesztő volt:

Az Appley torony egy angol vidéki ház volt, a Hutt család otthona, akik az 1870-as években vásárolták meg. Egy ház is tartozott hozzá, de azt lebontották. A ház egy magaslaton volt, tengerre néző kilátással, és egy tengerfal védte, a keleti végén egy óratorony állt. Az Appley tornyot Hutt építtette közvetlenül a strand fölé, vártorony formájában. A kör alakú torony külső lépcsővel van ellátva.

A toronnyal szemben egy HMS Sirius emlékmű található, mely egy hadihajó volt és a közelből indult el Ausztrália felé 1787-ben.

Az Appley toronyhoz egy park is tartozik, mely közvetlenül mellette található, de nincs benne túl sok látnivaló.

Két erőd is látszott innét, bent a tengerben, sajnos nem tudom a nevüket, ahhoz túl messze voltak, hogy be tudjam azonosítani. Miután megnéztük a tornyot visszafordultunk.

Mielőtt visszamentünk volna a kocsihoz megnéztük közelebbről a csónakázótavat. A végében egy uszoda is található.

Uszoda

A torony után visszamentünk a kempingbe, ott én még lementem a partra kicsit fotózgatni.