2021. november 29., hétfő

Dél-Anglia - 6/4. - Isle of Wight - Freshwater Bay

2021/09/19 - 2021/09/28.

Dél-Anglia

6. nap - 4. rész

Isle of Wight

Freshwater Bay

A Freshwater Bay az egyik legszebb tengerparti szakasz a Wight szigeten. A Freshwater nevű településen található, mely erről az öbölről kapta a nevét. Közvetlenül a part mellett van egy parkoló, ami sajnos fizetős. A tarifa ugyanaz, mint a többi helyen. Viszont a jegyautomata nem működött, a telefonra kellett letöltenem egy programot és azon tudtam előfizetni rá. Kb. másfél órára vettünk jegyet.

A part mellett fennmaradt egy viktoriánus tengerparti szálloda, a The Albion. Ez akkoriban épült, amikor a Freshwater tengerparti üdülőhelyként ismertté vált. Az épület tengerpart felőli külső falain gyakran végeznek javítási és festési munkálatokat az erős viharok miatt, amelyek gyakran sziklákat és egyéb törmeléket csapkodnak hozzá.

A The Albion a háttérben

Az öböl híres geológiájáról és part menti sziklaképződményeiről, amelyek évszázados part menti erózió eredményeként alakultak ki. Az Arch Rock jól ismert helyi nevezetesség volt, amíg 1992-ben össze nem omlott. A szomszédos Stag Rock /Szarvas-szikla/ elnevezése onnét jött, hogy állítólag amikor vadásztak egy szarvasra, az a szirt tetejéről erre a sziklára ugrott, hogy elmeneküljön. Közel hozzá egy másik magányos szikla áll, a Mermaid Rock, azaz Hableány szikla. Közvetlenül emögött egy barlang terül el. A strand nagyon népszerű a turisták és a helyiek körében. Többnyire homokos, de a közeli sziklák mészköve is borítja, amit a turisták gyakran összegyűjtenek emlékként.

Stag Rock

Túlságosan kint volt a víz, így a barlangokat nem tudtuk megnézni. Sajnos nem lehet mindent úgy időzíteni, hogy apály legyen és őszintén szólva a barlangokról nem is tudtam, mert nem néztem utána rendesen, de azért sajnálom, hogy azt nem sikerült felfedeznünk. A partról csak a Szarvas-szikla látszott, de felmentünk a szikla tetején vezető gyalogútra és elsétáltunk valameddig. Föntről jól látszott a Hableány szikla is.

A The Albion szálloda és a part

A Hableány szikla érdekessége, hogy a fölötte lévő szirt tetejéről zuhant a tengerbe.

Mermaid Rock

A Hableány és a Szarvas szikla

Egy darabig sétálgattunk, majd visszafordultunk, lementünk ismét a partra és megnéztük a másik oldalát is, ami a hoteltől balra terül el, ha épp szembe állunk vele. Szuperek voltak a fényviszonyok és ahogy visszanéztünk a két szikla felé csodálatos képeket lehetett csinálni az öbölről.

A fehér szikla végében egy érdekes dologra figyeltünk fel. A szikla oldalába egy lépcső volt építve, ami egy ajtóhoz vezetett. A lépcső már nem volt teljesen ép, az alsó része szinte teljesen hiányzott, ezért felmenni nem lehetett, így rejtély marad, hogy a bejárat hova vezet.