2021. november 5., péntek

Skócia - Ayrshire - 1. nap - Drumboy Glamping

2021/08/06 - 2021/08/08.

Kirándulás Ayrshire-ben

1. nap

Az utazás

Ezúttal Skóciába látogattunk, Ayrshire területére. Csak sátorhelyet sikerült foglalnom a Drumboy Glamping-ben, ami a választott célpontokhoz elég jó helyen volt, sajnos nem volt alternatíva, már minden le volt foglalva erre a hétvégére. Este 8-ig kellett volna odaérnünk, de mivel aznap még dolgoztunk és csak utána tudtunk indulni, előzőleg írtam nekik e-mailt, lehet hogy késni fogunk. Kb. 4 óra volt az út odáig és el is indultunk itthonról időben, de út közben nagyon sok helyen volt torlódás, így csak 9 körül érkeztünk, de félúton írtam nekik, hogy kb. akkorra vagyunk várhatóak. Visszaírtak, hogy semmi gond, csak majd csukjuk be magunk után a kaput, ha zárva lesz és megadták a kódot amivel nyílik. Kissé mérgesek voltunk, mert már induláskor be volt állva az autópálya és az első szakaszt lépésben kellett megtennünk. Így indult az egész, csak reméltük, hogy később jobb lesz.

A Lake Districten egy útszéli benzinkútnál megálltunk egy kávéra, mert párom eléggé álmosodott, úgyhogy muszáj volt, délelőttösek voltunk ma, tehát korán keltünk. A kávé nagyon jó volt, fel is ébredtünk tőle. A Lake Districten is torlódás volt, nem tudtuk mi volt most, de szinte egész úton szakaszokban be volt állva a pálya.

A benzinkút parkolójából fotózva

Szerettem volna lefotózni a Welcome to Scotland táblát, de olyan gyorsan elsuhantunk mellette, hogy csak egy elmosódott képet sikerült lőnöm. Az úton láttunk valami állatot, amit elütött egy autó, szerintem vidra lehetett /otter, ahogy én hívom, az angol nevén/, de nem biztos. Azért mondtam is, hogy mióta szeretnék már ottert látni, erre tessék, ez lehet hogy az volt, oszt ez se él. Még volt egy pár szakasz ahol lassabban tudtunk haladni, Skócián belül is. Végülis péntek délután volt, lehet mindenki most ment haza munkából vagy hétvégi kiruccanásra, nem tudom.

Este 9 körül tehát megérkeztünk a kempingbe, a kapu még nyitva volt. A kocsit le kellett parkolni a füves részen a bejárat előtt, mert a kemping területére nem lehetett vele bemenni, de onnét közel volt az összes sátorhely. A bejáratnál egy Welcome tábla várt minket, ahova mindenkinek ki volt írva a neve és hogy ki melyik számmal jelzett helyen húzhatja fel a sátrat. Egy sátorhely nagyon nagy volt, úgyhogy bőven elfértünk. Éppen akartunk visszamenni a kapuhoz, hogy bezárjuk, ahogy írták, de akkor megjelent a tulaj, így nem mentünk. Üdvözöltük egymást, aztán ők ott is hagytak minket, mi meg elkezdtük kihurcolni a cuccot a kocsiból. Volt talicska, de mivel előzőleg esett az eső, tiszta víz volt belül, így inkább kézben vittük be a cuccokat.

Kilátás a kempingből

Készül a sátor

A kemping egy legelő mellett helyezkedik el, valószínűleg magánvállalkozás lehet, van benne két jurta is, ezeket is nézegettem foglalásnál, de nagyon drágálltam. Egy pottyantós WC volt benne, amivel eléggé meggyűlt a bajunk, mert az emberek nem voltak képesek tisztán tartani maguk után. Mellette egy zuhanyzó állt, de állítólag csak hideg vagy enyhén langyos víz jött belőle, nem tudom én nem próbáltam, de elvileg melegnek kellett volna lennie, az ismertető szerint.

Sátorállítás

Este még kicsit beszélgettünk, de utána mentünk is aludni, mert mindenki nagyon álmos volt. Az idő kellemes volt, én egyáltalán nem fáztam éjszaka, bár mostanában a -40 fokos hálózsákomat szoktam vinni, olyan mint egy kályha, nagyon szeretem. Néha túlságosan is meleg. A szomszádok most jól viselkedtek, senki nem zajongott este 10 után, úgyhogy jól aludtunk.