2021. november 26., péntek

Dél-Anglia - 2/4. - Portsmouth - Historic Dockyard - Harbour Tours

2021/09/19 - 2021/09/28.

Dél-Anglia

2. nap - 4. rész

Portsmouth Historic Dockyard
/Történelmi Dokk/

Harbour Tours

Van egy hajótúra, ami csak az Ultimate jegyben van benne, a túra során végighajózunk a dokk területén. Megnéztük mikor indul a következő hajó és hol lehet becsekkolni rá. A Boathouse 4 mellett lévő kikötőből indul, itt van egy kis bódé, általában ott lehet beregisztrálni a hajótúrára, de most zárva volt és ki volt írva, hogy majd a hajón fogják nézni a jegyet. Még volt időnk, úgyhogy sétálgattunk egy kicsit, de addig már sehova nem akartunk bemenni, mert ahhoz kevés volt az idő, hogy addig bármit is megnézzünk. Az egyik múzeumba bementünk WC-t keresve, de itt rögtön kérték a jegyet, végülis megmutattuk, de mondtuk, hogy csak WC-re jöttünk. Oda jegy nélkül is beengedtek volna, de ha már volt, akkor bescannelték. Egyébként az elején már említettem, hgy az Ultimate jegy 1 évig érvényes és ezidő alatt bármennyiszer bárhova be lehet menni. Nincs olyan, hogy ha egyszer valamit megnéztünk, azt mégeszer nem lehet.

Negyed órával a hajó indulása előtt beálltunk a sorba, már gyülekeztek az emberek. Csak meghatározott számú személyt engednek fel, aki előrébb van a sorban, annak van elsőbbsége, de ha túl sokan vannak, elképzelhető, hogy a sor vége már nem fog felférni. Kicsit aggódtam emiatt, de eléggé az elején álltunk még. Már nagyon rá voltam készülve a hajókázásra és nem esett volna jól, ha csak a következő járattal tudunk menni, de végül gond nélkül felengedtek. A jegyet viszont nem kérte senki.

A hajó hátsó részében ültünk le, a kinti részen, hogy jól láthassunk mindent, de elég sokan voltak ott, nem volt könnyű fotózni.

Egy gőzös a kikötőben

A HMS Warrior

A dokk épületei

A Cumbrian Fisher halászhajó

Itt horgonyzik a HMS Duncan /D37/ légvédelmi romboló hadihajó, melyet 2010-ben bocsátottak vízre. A romboló a Földközi-tengeren, a Fekete- és a Karib-tengeren szolgált, és 2019-ben a Perzsa-öbölben vetették be, válaszul a térségben Iránnal fennálló feszültségekre.

Több hadihajó is horgonyzott a kikötőben, sajnos a többiről nem tudok semmit.

Személyszállító kompok

A Spanyolország felé tartó komp épp akkor indult el a kikötőből, ezért kicsit meg kellett állnunk megvárni, amíg elmegy. Utána megfordultunk és elindultunk visszafelé.

Innét jól látszott Portsmouth ikonikus tornya, a Spinnaker Tower, mely egy 170 méter magas kilátó. A torony Portsmouth tengeri történelmét tükrözi azáltal, hogy egy vitorlás tipusról, a spinnakerről mintázták és nevezték el. Esténként szépen ki van világítva.

Spinnaker torony

A Spinnaker torony előlről

A hajónk kikötött, az emberek nagyrésze leszállt, azt hittük megérkeztünk. Leszálltunk mi is, de valami nagyon nem stimmelt, mi nem itt szálltunk fel és elvileg a hajónak vissza kellett volna vinnie a kiindulóponthoz. Mentünk pár métert, kimentünk a kikötő kapuján és megállapítottuk, hogy a Gunwharf Quay-ban vagyunk, vagyis a Dockyard mellett. El nem tévedtünk, de így a Dockyard-ba már nem tudtunk volna visszamenni, mert ha egyszer kijöttünk, aznap mégegyszer nem engednek vissza. Ekkor észrevettük, hogy a hajónk mindjárt indul tovább, csak itt is szálltak fel rá emberek és az utolsó figyelmeztetést adták ki, hogy aki akar, menjen, mert mindjárt indul. Mi gyorsan visszarohantunk, még kapuzárás előtt sikerült visszaérnünk és az utolsók között visszaszállni a hajóra.

Néhány képet azért csináltunk ezalatt a rövid ki-beszállás alatt. Itt is van egy hajó-orrszobor, mely valaha a HMS Marlborough-t díszítette.

A HMS Marlborough orrszobra

Elhagyva a Gunwharf Quay-t

Pár perc múlva kikötöttünk a Dockyardnál, ahol felszálltunk. A Warriort megpillantva megnyugodtunk, hogy mostmár biztosan jó helyen vagyunk. Jó volt ez a hajókirándulás, már hiányzott egy kis hajókázás.