2021. november 29., hétfő

Dél-Anglia - 7/1. - Isle of Wight - Bonchurch Landslip

2021/09/19 - 2021/09/28.

Dél-Anglia

7. nap - 1. rész

Isle of Wight

Bonchurch Landslip

Reggel a mellettünk lévő faházba emberek jöttek. Jobb volt szomszédok nélkül, de nem zavartak különösebben. Mai terv az volt, hogy megnézzük Shanklint, reggeli után el is indultunk, de út közben még megálltunk Bonchurch-nél. Elkezdett szemerkélni az eső, ami szerencsére nem tartott sokáig. A Bonchurch-nek van egy fizetős parkolója, följebb is van egy útszéli parkoló, az ingyenes lett volna, először ott akartunk parkolni, de végül visszajöttünk a fizetőshöz, mert innét közelebb.

A parkoló

A Bonchurch Landslips egy 28,2 hektáros, különleges tudományos érdeklődésű terület, egy erdős tengerparti földcsuszamlási övezet. Az egész területet behálózzák az ösvények, egyik leghíresebb, a Devil's Chimney /Ördögkémény/ névre hallgató sziklahasadék, mely keskeny, meredek, sziklafalakkal határolt ösvényét állítólag egykor a csempészek használták, mert gyors hozzáférést biztosított a lenti öbölhöz. Sajnos ezt nem találtuk meg.

Van egy másik sziklás lejáró is, ez a The Chink névre hallgat, mely közvetlenül a parkolóból érhető el, mi ezen mentünk lefelé.

A Chink lejárata

Nem volt túraútvonalunk, az orrunk után mentünk, találomra. A sziklás lépcsőkön át lejutva, az ösvény egy erdőn keresztül vezetett tovább. A növényvilág elég érdekes volt, amolyan őserdeinek hatott az egész, olyannyira, hogy mindig azt vártam melyik bokorból ugrik elő egy dinoszaurusz vagy valamilyen ősállat. Persze nyilván tudtam, hogy erre semmi esély, mert már nem élnek ilyenek, de azért eljátszadoztam a gondolattal.

Van egy kő az erdőben, a Wishing Seat /Kívánságszék/. A legenda szerint ha ráülünk és kívánunk valamit, az valóra válik.

Kívánságszék

Találtunk egy nagyon érdekes fát, olyan volt, mintha szeme, orra és szája lenne. Az alábbi képen ez nagyon jól látható is. Ahogy néztem eszembe jutottak az Entek és ismét eljátszadoztam a gondolattal, hogy milyen jó lenne, ha ezek a fák felélednének és elkezdenének mozogni.

Az ösvényen le lehet menni egészen a tengerpartig, de sajnos a parthoz vezető út most le volt zárva, bár ha nagyon akartunk volna, tovább tudtunk volna menni a figyelmeztetés ellenére, de a földcsuszamlások miatt ez egy veszélyes terület és nyilván nem véletlenül lett a szakasz lezárva, így kissé csalódottan továbbmentünk egy másik ösvényen, de az továbbra is csak az erdőn át ment és nem is tudtuk hova tart, így inkább visszafordultunk és ugyanazon az úton visszamentünk a parkolóba.

Visszafelé a Kívánságszéknél párom ráült és kívánt valamit, nem kérdeztem tőle mit, mert az ilyeneket úgysem szabad elmondani, mert akkor nem válik valóra.

A parkolóból egy másik ösvény is vezet, az útjelző tábla szerint egyenesen a tengerpartra, de már nem volt kedvünk mégegyszer megmászni egy meredek, lépcsős részt.