2021. november 6., szombat

Skócia - Ayrshire - 2. nap - 2. rész - Fairlie kilátó és Drumboy Glamping

2021/08/06 - 2021/08/08.

Kirándulás Ayrshire-ben

2. nap - 2. rész

Fairlie kilátó

A Kelburn birtoktól csak néhány percnyi autóútra található a Fairlie kilátó. Nem igazán tudtuk mit fogunk ott látni, a képeken csak egy tengerparti részt láttam, de ha már ott voltunk a közelben, megnéztük. Az eső már teljesen elállt, de maradt a szomorkás idő.

A kilátó Fairlie település vasútállomásának közelében található, a fő útról /Main Road/ a tenger felé van egy lehajtó, annak a végében egy kisebb parkoló. Itt letettük az autót és tettünk egy rövid sétát a parton. Nincs túl sok látnivaló, de a környező dombokra és a tengerre nagyon szép a kilátás.

A parkoló

Jobbra indultunk el, a tenger mellett lévő kiépített járdán. Nem mentünk sokáig, mert nem találtuk annyira látványosnak, úgyhogy hamarosan visszafordultunk.

Ezután a szintén csak pár percnyire található Biglees vízesést szerettük volna megnézni, de ahova a Google térkép mutatta, ott nem találtunk odavezető gyalogutat. Több irányból is megpróbáltuk megközelíteni, de egyszerűen nem találtuk és feladtuk. Itthon utánanéztem és az lehetett a baj, hogy valószínűleg nem egészen ott van, ahol a térkép mutatja. Találtam egy körtúrát, melynek keretében útba lehet ejteni. Na majd legközelebb.

Drumboy Glamping

Jó sok idő elment a vízesés keresgélésével és már kedvünk sem volt semmihez, úgyhogy visszamentünk a kempingbe  és inkább elmentünk ott sétálni egyet.

A sátrunk

Először felfelé indultunk a kemping mellett futó gyalogúton, itt nemsokára egy farmházhoz érkeztünk, onnét nem vezetett tovább út. Lehet, hogy itt lakott a kemping tulaja, mert előző este arról jöttek kocsival.

A kemping mellett egy legelő volt, amin tehenek legelésztek és ahogy megláttak minket, jöttek a kerítéshez. Régebben féltem tőlük, de már rájöttem, hogy nem bántanak, csak iszonyatosan kíváncsiak. Viszont bármilyen hirtelen mozdulatot teszel, már hátrálnak is.

Ezután elindultunk a főkapu felé, majd az útra kiérve balra fordultunk. A közelben nincs település, eléggé elhagyatott helyen van, de minket ez nem igazán zavart. Az már jobban, hogy nem volt semmi látnivaló, jó lett volna valami erdei ösvény, de a kapuval szemközt lévő fenyőerdőbe nem lehetett bemenni. Elég messzire elcsatangoltunk és már kezdett sötétedni, amikor visszafordultunk.

A Drumboy kemping főkapuja

Halastó az út mellett

Visszafelé kicsit szemerkélt az eső, de nem volt vészes. A sátorban még kicsit beszélgettünk, vacsozáztunk, majd aludni mentünk.