2021. november 30., kedd

Dél-Anglia - 9/1. - Isle of Wight - Carisbrooke Castle

2021/09/19 - 2021/09/28.

Dél-Anglia

9. nap - 1. rész

Isle of Wight

Carisbrooke Castle
/Carisbrooke Kastély/

Éjszaka megint szélvihar volt és esett az eső. Reggel nehezen keltünk, csak 9 körül sikerült kimászni az ágyból, ekkor már nem esett. Nem volt semmi reggelink, kimentünk a kempingben lévő kisboltba szétnézni, hátha van valami ehető. Vettünk bagettet és azt reggeliztünk szalámival, amit még a múltkor vettünk a Tescoban. Ez volt az utolsó teljes napunk a szigeten, de sajnos esőt és szelet mondott mára egész napra. Reggel fújt is, de nem olyan vadul, mint éjszaka. Úgy gondoltuk kezdünk egy kis kastélylátogatással, az szélben is jó és elindultunk a Calisbrooke kastélyba.

Csak 11-re értünk a kastély parkolójába, a szél még mindig fújt kicsit és az idő kissé szomorkás volt, de néha kisütött a nap. A belépő 11,30 font lett volna, de English Heritage kártyával ingyenes. Kicsit nehezen akarta beolvasni a kártyánkat, de végül sikerült, csak valamiért lassú volt a rendszerük.

A Carisbrooke kastély leginkább arról híres, hogy itt tartották fogva I. Károlyt a perét megelőző hónapokban. Ez volt a sziget legerősebb kastélya, bár nem uralja a vidéket, mint sok más kastély. A későbbi épületek alatt római erőd nyomai láthatók. Hetvenegy lépcsőfok vezet fel az őrtoronyhoz. A vár nagy része romokban hever, de a fő szobákat az 1940-es évekig Wight-sziget kormányzójának hivatalos rezidenciájaként használták és jó állapotban vannak.

A Nagyterem, a Nagykamra és számos kisebb szoba nyitva áll a nagyközönség számára, a felső teremben pedig az Isle of Wight Múzeum található. A legtöbb szoba részben bútorozott.

1904-ben újra megnyitották és felszentelték a kastélyban található Szent Miklós-kápolnát, amelyet I. Károly nemzeti emlékművévé építettek át.

A vár története az 1200-as évekre nyúlik vissza, azonban egyes épületrészeinek jó állapota annak köszönhető, hogy Beatrice hercegnő kedvenc nyári rezidenciája volt, így még az 1900-as években is lakta a királyi család. A hozzá tartozó kertet nemrég felújították, ami szintén nagyon szép állapotban látható.

A múzeum egyik fő témája I. Károly király. 1648-ban megpróbált kiszökni a kastélyból, de állítólag olyan kövér volt, hogy nem tudott átjutni ablaka rácsain.

19. századi Tudor stílusú ágy

Szeizmoszkóp

A legfelső szinten babaházakat láthattunk:

Ezután körbementünk a kastély romos részein és a várfalon.

Kilátás a várfalról

A várfalról volt egy lejárat a kávézó közelében, itt lementünk, ittunk egy kávét és megkóstoltuk az egyik sütit, de jobban nézett ki, mint amilyen volt az íze. Aztán visszamentünk a falra, és folytattuk, ahol abbahagytuk.

A kert felülnézetből

Még megnéztük a csacsiházat, mert hogy a várban csacsik is élnek. Összesen 4-en és egy helyi hagyomány szerint mindegyiknek J-vel kezdődik a neve. A csacsik a 6. századtól játszottak fontos szerepet a vár életében, ugyanis csacsi-hajtású kerék segítségével hozták fel a vizet a vár közepére fúrt kútból.

Egy másik kis épületben látható az a kút, amely a vár fő vízforrása volt. A kő épületet 1580-ben építették köré, hogy lefedjék és ezzel óvják a kutat.

Végül egy utolsó épület volt még hátra: