2022. október 3., hétfő

Shetland - 5/2. - Braewick Beach

2022/08/20 - 2022/08/30.

Shetland

5. nap - 2. rész

Braewick Beach

Elindultunk Point of Fethaland világítótorony felé, ismét szakadó esőben. Ez a világítótorony Shetland legészakibb részén található. Az útvonal a Mavis Grinden keresztül haladt, ahol meg akartunk állni szétnézni, de amikor odaértünk olyan köd volt és eső, hogy kiszállni sem volt értelme az autóból. Majd visszafelé, talán... A múltkori szép napsütéses időben látottakra most rá sem ismertünk. Akkor nagyon tetszett a Mavis Grind a fönti kilátóból, most nem volt benne semmi egyedi. Hihetetlen, hogy mennyit számít az, hogy milyen időjárási viszonyok közepette látunk valamit.

Út közben /sajnos nem írtam fel, hogy hol/ láttunk egy rongybabát egy hirdetőtábla felett, amit muszáj volt lefotózni:

Felmentünk egészen Ibisterig, itt vége volt az útnak, de az Outdooractive még mutatott tovább is egy autóval járható utat, ami felment majdnem egészen a világítótoronyig, illetve onnét nem sokat kellett volna már gyalogolni, de amikor odaértük láttuk, hogy az már egy farmút és az autók elől le van zárva, csak gyalogosan lehet Ibistertől tovább menni. Úgy viszont túl messze lett volna az esőben való túrázáshoz, ezért letettünk róla és visszafordultunk. Ezután Stenness felé vettük az irányt.

Útközben, ahol volt valami fotóznivaló, ott megálltunk, sajnos fogalmam sincs helyileg hol lehettek ezek pontosan, először egy tengerparton, utána egy kis tavacskánál, ahol a mögötte lévő dombok sziklás részein egy vízesés tört lefelé, majd egy hídnál tettünk megállót.

Végül egy érdekes, textilből összetákolt birkát(?) is megörökítettünk, ami a királynő tiszteletére lett felöltöztetve:

Stenness felé igyekeztünk, ám megláttunk egy kávézót a Braewick Café and Caravan Park bejáratánál és megálltunk egy kávéra. Ahogy kiszálltunk a kocsiból és lenéztünk a partra, rögtön kiszúrtuk a gyönyörű sziklás partszakaszt, és megbeszéltük, hogy a kávé után oda mindenképp lemegyünk. Még mindig esett kicsit az eső, de reméltük, hogy hamarosan eláll.

A kávézó mögötti rész

A kávézó

Ebben a kempingben is nézegettem sátorhelyet még az utazás tervezésénél, de talán itt volt az, hogy nem lehetett előre lefoglalni, aki előbb jön azé a hely, vagy áramuk nem volt már, nem emlékszem pontosan, de valami miatt elvetettem, pedig sajnáltam, mert már akkor is néztem, hogy milyen csodálatos helyen van.

Szerencsénk volt, mert mire megittuk a kávét, kicsit jobb lett az idő. Még szemerkélő esőben indultunk el a part felé, de később elállt és megvárta, amíg visszamegyünk. A kávézó közelében egy gyalogút vezet lefelé, mely nemsokára egy tó szélén halad, ahol nagyon mocsaras volt a gyalogút, de sikeresen átjutottunk rajta.

A partra leérve jobbra indultunk el és a sziklák között átmászva elmentünk, ameddig tudtunk. Sajnos közeledett a dagály, ezért nem volt sok időnk. A másik oldala jobban tetszett, ahol azok a hatalmas sziklák vannak, de ránézésre is nehezebb lett volna oda eljutni, ezért előbb ezt az oldalt barangoltuk be.

A Braewick Beach-ről nagyszerű kilátás nyílik a Hillswick Ness partjainál fekvő The Drongs-ra, a tengeri sziklák csoportjára. A partot a Melby-törés két részre osztja, és egyik végén üledékes és vulkáni kőzetek, a másikon gránit figyelhető meg. Geológiája 400 millió éves múltra tekint vissza.

Mindenféle színű és alakzatú sziklák és simára csiszolódott kövek szegélyezik a partot. Az egyik úgy nézett ki, mintha sütemény lenne, mintha piskóták lennének egymás tetejére rakva, közte barna töltelékkel. Kicsivel arrébb találtunk egy vaddisznófejre hasonlító sziklát is.

A The Drongs sziklák

A süteményre hasonlító kő

A vaddisznófej

El akartunk menni a másik irányba is, a hatalmas sziklákhoz, de az itt tengerbe folyó patak az utunkat állta és túl sebes sodrású volt ahhoz, hogy a vizén átkeljünk. Nagyon sajnáltam.

Jó lett volna napos időben látni ezt a szép partot, de ahhoz legalább 1 hónapra kellett volna jönnünk, hogy mindent szép időben lássunk. Ez most így sikerült.