2022. szeptember 16., péntek

Shetland - 2/5. - Hoswick Beach

2022/08/20 - 2022/08/30.

Shetland

2. nap - 5. rész

Hoswick Beach

Mielőtt visszamentünk volna a kempingbe, még megnéztük a közelben lévő Hoswick Beach-et. Útközben ismét megálltunk többször is, hogy lefotózzuk a tájat. Nagyon tetszettek a sziget szabdalt partjai.

Még a kempingben láttam egy szórólapon, hogy a Hoswick Beach-en és környékén gyakran lehet fókákat látni, ezért is jöttünk ide, de sajnos most nem láttunk egyet sem. Lehet, hogy beljebb, a rejtettebb öblökben kellett volna keresni őket.

A látogató központtal szemben lévő parkolóban hagytuk a kocsit és tettünk egy rövid sétát a tengerpartra. Állítólag a látogató központot is érdemes meglátogatni, ahol a szövésről és horgászatról láthatunk egy kis bemutatótermet, valamint helyi készítésű shetlandi termékeket vásárolhatunk az ajándékboltban és még egy olyan helyiség is található benne, ahol valódi vikingnek öltözhetünk. Hát sajnos most zárva volt, így erről lemaradtunk.

A parkolóban volt két érdekes szobor:

A Hoswick Beach-en szép köveket, kagylókat és tengeri üvegeket kereshetünk. Mi most nem töltöttük keresgetéssel az időt, úgyhogy nem tudom valóban vannak-e. Az viszont biztos, hogy az itteni strand egy híres bálnavadászat /helyi nyelven caa/ helyszíne volt 1888-ban, amikor 380 bálnát hajtottak ki a partra. Ez az 1900-as évek elejéig fontos része volt az itteni megélhetési életmódnak, a bálna minden részét felhasználták vagy eladták. Ebben a híres ügyben egy földesúr megpróbálta bíróság elé vinni a közösséget, hogy osszák meg a haszont, de az emberek szembeszálltak vele. Végül a per az Edinburgh-i Legfelsőbb Bíróság elé került, és a nép győzött. A Központ részletes bemutatókat és információkat tartalmaz Shetland történelmének e sarkalatos pillanatáról.

Itt folyik a tengerben a Hoswick patak, melynek partján egy rövid sétát lehet tenni. Állítólag a patak tele van apró halakkal, de mi most a tengerpartra igyekeztünk.