2022. november 27., vasárnap

Shetland - 10/3. - Lerwick városnézés és hazaút

2022/08/20 - 2022/08/30.

Shetland

10. nap - 3. rész

Lerwick - városnézés

A kompunk délután fél 6-kor indult és csak 2 órával az indulás előtt lehetett leghamarább becsekkolni, addig még nagyon sok időnk volt, amit valamivel el kellett ütni. Tettünk egy sétát Lerwick-ben, megnéztük azokat az utcákat, amik tegnap kimaradtak, bár nem sok ilyen volt. Elmentünk majdnem egészen a The Knab-ig.

Tegnap kimaradt a városháza, pedig nagyon szép kastélyszerű épülete van, mely egy dombtetőn áll és már a kikötőből is lehetett látni az épület tetejét. Mondtam is, hogy ezt még mindenképp meg kell nézzük közelebbről. A Hillhead-en álló épület skót bárói stílusban épült 1883-ban, mely először Lerwick városi tanácsának otthona volt, később pedig a Shetland-szigetek tanácsa kapott benne helyet.

Mielőtt elindultunk volna a komphoz még beugrottunk a Tescoba némi harapnivalóért, majd 3 óra körül megkerestük, honnan fog indulni a komp. Nemsokára lehetett is becsekkolni, csak pár percet kellett várnunk. Az egyik kocsi elénk furakodott, nem tudom mit gondolt, hogy mi mégis mire várunk? Hihetetlen milyen emberek vannak... Megint azokat engedték hamarább, akik Aberdeen-ig mennek, így minket az elsők között.

Elfoglaltuk a kabinunkat, majd fél 6 körül elindultunk. Most nem volt kedvünk kimenni a fedézetre, de a kabinunk ablakából szomorúan néztük, ahogy eltávolodunk Lerwick-től és Shetland-tól. Hatalmas élmény volt itt lenni, amit azt hiszem, sosem fogunk elfelejteni és mindig kellemesen fogunk visszagondolni rá. Kicsit tartottunk tőle, hogy érdemes-e ilyen messzire eljönni, ilyen drága kompjegyárak mellett, de határozottan érdemes volt, sőt megbeszéltük, hogy egyszer visszatérünk és megnézzük azt a két másik szigetet is, ami a Mainland-től még északabbra van. Na és persze Fuola-t, ami szinte rögeszmémmé vált.

Este elég szép naplemente volt, de csak az ablakból néztük, valahogy nem volt kedvünk felmenni a fedélzetre, az ablakon keresztül pedig nem lehetett róla használható képet készíteni, így ezt nem tudom megmutatni. A visszaút csendes volt, sokkal nyugodtabb, mint idefelé. Nem himbálózott annyira a hajó és éjszaka is tudtam aludni valamennyit.