2021. október 1., péntek

Wales - 1. nap - 1. rész - Ffrwd Fawr Waterfall /Powys/

2021/07/20 - 2021/07/27

Nyaralás Walesben

1. nap - 1. rész

Majdnem két hétig szabadságon voltunk, szerettünk volna hazautazni Magyarországra, de ez karantén nélkül nem volt lehetséges és más országokba sem igazán tudtunk volna elutazni nehézségek nélkül, így maradt a belföldi nyaralás. Ezúttal Walesre esett a választás, leginkább Pembrokeshire megyére öszpontosítottunk, mert ott még nem jártunk és a rengeteg gyönyörű kép alapján amiket láttam róla, szerettem volna a saját szememmel is megnézni. Utólag elmondhatom, egyáltalán nem csalódtunk benne és valóban olyan szép, mint a képeken. Talán Wales egyik legszebb része.

Eredetileg csak 7 naposra terveztük az utazást, mert a 2 hónappal ezelőtti műtétemből még mindig nem sikerült 100%-ban felépülnöm, meg aztán itthon is volt némi teendőnk, de egy hirtelen ötlettől vezérelve, az utazás előtt pár nappal meghosszabbítottuk 8 naposra, így 1 nappal hamarább indultunk. Az Irfon Valley Pods kempingben sikerült foglalnom egy faházat az első éjszakára, a következő 7 napot pedig Pembrokeshire-ben töltöttük, a Dunston Hill Caravan Parkban sátoroztunk. Nagy szerencsénk volt, hogy tudtam áramos sátorhelyet foglalni, ezen a kempingen kívül nem is volt másik választási lehetőség, mert amik helyileg jók lettek volna már mind le volt foglalva. Kicsit féltem, hogy ez sem lesz a legjobb helyen, de így utólag azt mondom, elhelyezkedésileg tökéletes volt. De ne szaladjunk ennyire előre, az első éjszakát az Irfon Valley Pods-ban töltöttük és olyan látnivalót kerestem mára, ami kis kitérővel útba esett a kemping felé.

Nagyon meleg napok voltak ezidőtájt, itthon nem tudtunk aludni, mert a ház teljesen át volt melegedve. Éjszakára bedugtuk a ventillátort, de az meg túl zajos volt. Így már hajnali 5 órakor elindultunk, úgysem tudtunk most sem aludni a meleg miatt. Az első látnivaló egy vízesés lett volna, de annyira eldugott helyen volt, hogy csak félsikerrel jártunk.

Ffrwd Fawr vízesés

Egy könyvből néztem ki ezt a vízesést, mely szerint már az útról látnunk kellett volna. A leírásban az állt, hogy a Llyn Clywedog nevű tavat elhagyva Dylife irányában kell haladni, majd egy nagy útszéli leállóban lehet parkolni, ahonnét látszik a vízesés és nagyszerű a kilátás a Twymyn völgyre /Twymyn valley/ is. Azt hiszem az útszéli parkolót megtaláltuk, bár nekünk nem tűnt túl nagynak, de a kilátás innét tényleg csodálatos volt, viszont vízesésnek se híre se hamva.

A Twymyn valley

Először azt gondoltuk, hogy mégsem vagyunk jó helyen, így továbbmentünk előrefelé, ahol találtunk egy másik útszéli leállóhelyet, a Dylife bánya maradványai mellett. Innét vezetett út lefelé, azt hittük, itt le tudunk menni a vízeséshez, de az út a pataknál végetért. Mivel kevés víz volt benne elindultunk a folyó melletti köveken lépkedve, de egy idő után egyre járhatalanabb lett a terep, ekkor visszafordultunk. Nem jutottunk messzire.

Visszamentünk az előző parkolóhelyhez, ott párom átmászott a kerítésen, majd elindult a folyó felé. Én nem mentem utána, de ő néhány méter után onnét már látta a vízesést és talált egy utat is lefelé, de az sűrűn be volt nőve növényzettel, ezért inkább most lemondtunk róla, hogy lemenjünk, pedig az aljában van egy kis eldugott medence, amit jó lett volna megnézni. Lehet, hogy van ennél egy egyszerűbb út is oda, ami jobban járható és mégsem a megfelelő helyen parkoltunk, de nem vagyok benne biztos. A legközelebbi postcode SY19 7BP.

Kissé csalódottak voltunk, de nem adjuk fel, megbeszéltük, hogy egyszer télen visszamegyünk majd, amikor nincs akkora növénydzsungel és akkor megkísérelünk lemenni. A Dylife bánya romjai is megtekinthetők a lefelé vezető úton, állítólag egy alagúton kell átmenni. Azok az út menti bányamaradványok, amiket mi megtaláltunk, nagyrészt csak kőhalmok voltak.