2021. október 1., péntek

Wales - 1. nap - 3. rész - Irfon Valley Pods és Llangammarch Wells /Powys/

2021/07/20 - 2021/07/27

Nyaralás Walesben

1. nap - 3. rész

A kempingben

A Hafod birtoktól kb. 1 órás autókázás után érkeztünk a kempingbe. Az Irfon Valley Pods-ban foglaltam egy faházat a mai éjszakára. Fél 6 körül érkeztünk, a kemping bejárata előtt egy kapu fogadott, megálltunk és tanakodtunk vajon hol kellene szólni, hogy megérkeztünk, mert erről nem sok tájékoztatást kaptam a foglalásnál. De valószínűleg hallották, hogy itt vagyunk, mert nemsokára kijött egy hölgy és megmutatta hol van a faházunk. A kocsit a kijelölt parkolóban kellett hagynunk, csak a lényegesebb cuccokat vittük be a faházba, de így is majdnem a fél kocsit bevittük. :-) Többször fordultunk a cuccal, később vettük csak észre, hogy volt ott talicska is, amivel mindent egyszerre be lehetett volna szállítani. Sebaj, majd visszafelé.

A faház egyszerű volt, bár az elrendezése kissé szokatlan. Ahogy bementünk két oldalt 1-1 egyszemélyes, hátul pedig, egy emelvényen a dupla ágy. Az emelvény alatt kis tárolóhelyiség, amit le is fotóztam. Úgy gondoltuk, hogy nem mászunk fel a dupla ágyra, hanem inkább arra pakoltuk a cuccainkat és a két egyszemélyes kanapén aludtunk. A fenti ágyhoz túl közel volt a plafon és emiatt nem volt túl szimpatikus. Éjszakai WC-re menetelnél is problémásabb lett volna lemászni.

A kempingben volt egy WC kézmosóval, de kb. ennyi volt a felszereltsége, meg egy kinti zuhanyzó, amiből csak hideg víz folyt. Ma este emiatt nem is zuhanyoztunk.

A kempingben csak két faház van, rajtunk kívül még egy család volt ott. A faházak előtt hatalmas füves terület, a túlvégében egy nagy tűzrakóhely. Vittünk magunkkal fát, szalonnát, kolbászt, hagymát és jó magyaros szalonnasütést rendeztünk, ami már nagyon hiányzott. Sajnos a lengyel boltban vásárolt szalonna nem nagyon akart zsírt ereszteni, ezért kissé tovább tartott megcsöpögtetni a kenyeret. Az enyémen majdnem több volt a korom, mint a zsír, mert én türelmetlen vagyok és jól odadörgöltem a szalonnát a kenyérhez, mint szokás szerint. Amikor elkészült, a faházunk mellett lévő piknikasztalnál kényelmesen el is tudtuk fogyasztani.

Még szalonnasütés előtt leugrottunk boltba is, a kepingtől kocsival 8 percre találtunk egy Co-op-ot, Builth Wellsben. Ott láttam egy tehénszobrot a folyóparton, aznap már nem akartunk városnézéssel időzni, de másnap reggelre beiktattuk. Vacsora után elmentünk sétálni egyet. A kemping érdekessége, hogy az udvar tele volt mindenféle dolgokkal, pókok, kutyaház kutyával /nem élő/, ami mindig ugatott, amikor elmentünk mellette és sok más kacat, de nem csináltunk mindenről fotót. A bejáratot két műzsiráf őrzi, és szellemesen még az is ki volt írva, hogy ne etesd őket. Kacsák és csirkék is voltak az elkerített részeken, kacsából a punkos fajta is, nem tudom a valódi nevét, én csak punkos kacsának hívom, mert a feje tetején a tollazat punkos hajra emlékeztet.

A kemping melletti épület, amiben a tulaj lakott

Egy ház udvara

A kemping a Llangammarch Wells nevű településen található az Irfon folyó közelében. A falu néhány perces sétával elérhető. Az Irfon folyó partján van egy hangulatos kis kert, ahova szabadon bemehetünk, itt piknikezni vagy barbecue-zni is lehet, ráadásul még egy WC is van mellette.

A posta felé sétáltunk, nagyon kicsi ez a falu, szinte csak egy utcából áll az egész. Nem is túl látványos, de egy esti sétának azért nem volt rossz.

A falu egyetlen szállodája

A szálloda mellett volt egy régi épület, ami valaha fogadóként működhetett, nem is értettük miért nem újítják fel, kívülről tök jól nézett ki.

Benéztünk a templomkertbe, de már kezdett sötétedni, egyre rosszabbak voltak a látási viszonyok és gyakorlatilag az egész falut végigjártuk, úgyhogy elindultunk visszafelé.

A kacsák a kempingben egy kis tó mellett

Estére lehűlt egy kicsit a levegő, szerencsére a faházban sem volt meleg, bár a délután folyamán még arra számítottunk, hogy nyitott ajtó mellett kell majd alaudnunk, de erre nem volt szükség. Kellemes idő volt bent, alvásra pont alkalmas, végre tudtunk aludni is éjszaka, napok óta most először.