Oldalak

2021. október 4., hétfő

Wales - 3. nap - 3. rész - Newgale Beach /Pembrokeshire/


2021/07/20 - 2021/07/27

Nyaralás Walesben

3. nap - 3. rész

Newgale Beach

A Newgale Beach egyszerűen hatalmas, csaknem 2 mérföldnyi homokos/kavicsos parton sétálhatunk végig. Már az útról látható, és érdekes, kissé szokatlan látványt nyújt a kavicsos part, mely 1859-ben nyerte el jelenlegi formyáját egy nagy vihar után. Hatalmas parkolóval rendelkezik, ami kell is, mert sokan látogatják. Este 6 után értünk oda és akkor már nem kellett fizetni érte.


A parkolótól egyenesen a partra mentünk, így pont a közepén lyukadtunk ki. Balra is és jobbra is lehetőség van felfedezni, mi a bal oldalt választottuk, a déli részt. Még ilyenkor késő délután is kellemes idő volt és jónéhányan fürödtek a vízben, de volt aki csak szörfözött vagy napozott. Még mindig túl sokan voltak és elképzeltük mennyien lehettek nap közben.





A kavicsokon kicsit nehézkes a gyaloglás, de amint kiértünk a homokos részre, már nem volt gond. Jó volt az időzítés, mert pont apály volt és így végig tudtuk járni a partot. A nap még sütött egy kicsit, de már lemenőfélben volt és egyre szebb lett a naplemente, ahogy a sekély vízben visszatükröződött a felhők mögül kikandikáló napocska. Ez egy kék zászlós strand, ami azt jelenti, hogy nagyon tiszta a vize.












Minden kis zugba benéztünk, amiből itt volt egy jó pár és nagyon élveztük, hogy felfedezhetjük a sziklákat közelről is. Szeretem ezeket a tengerpartokat, ahol apálykor olyan helyeken lehet sétálgatni, amit dagálykor víz borít.

























Néhol nagyon szép csipkézett sziklákat láttunk, szinte hihetetlen, hogy a természet ilyen formájúra is tudja őket alakítani.









































Egy olyan részhez érkeztünk, ahol a part mellett már nem tudtunk tovább haladni, mert még túlságosan kint volt a víz. Én fotózgattam nagyban és egyszer csak a párom eltűnt. Kiabáltam neki merre van és semmi válasz. A part mellett nem tudott volna tovább menni és visszafelé sem láttam sehol. Ekkor felfigyeltem egy barlangbejáratra, de kissé szűkös volt és nem mertem bemenni. Ott is kiabáltam, hogy bent van-e, de semmi válasz. Kezdtem megijedni, hogy hova tűnt, amikor hirtelen előbukkant a balangból és mondta, hogy menjek be én is, át lehet menni a sziklák túloldalára. Az elején át kellett mászni a köveken, de utána már egész járható volt és valóban a sziklák túloldalán kötöttünk ki.

A barlang bejárata




















Itt láttunk olyan sárga csőrű madarakat, mint a múltkor az Anglesey szigeten, de most csoportba voltak verődve. Amikor közeledtem hozzzájuk elrepültek, viszont a repülés pillanatát sikerült elkapnom.












Nem messze tőlünk egy sirály halászott, fogott is egy apró halacskát és utána ott hurcolta a szájában. Hozzá is megpróbáltam közelebb menni, de akkor elrepült, csőrében a kajával. Miután újra leszállt, ismét tudtam róla 1-2 képet csinálni.







Mindenfelé apró kis medúzák voltak a homokban:







Innét már tényleg nem tudtunk tovább menni, úgyhogy visszafordultunk, de nagyon hosszan végig tudtunk sétálni a parton. Visszafelé már nem kellett a barlangon keresztül mennünk, mert már járható volt a parton is.


















A másik irányban is lett volna felfedeznivaló, de ehhez már nem volt kedvünk és eléggé kezdett sötétedni is, úgyhogy visszamentünk a kempingbe. Nagyon tetszett ez a felfedezős tengerparti rész és volt benne némi kaland is. Jó ötlet volt, hogy megálltunk itt szétnézni.



"Cipzárosék" ma reggel elmentek, de jött helyettük egy másik idióta család, akik éjjel még kint beszélgettek. Igaz nem túl hangosan, de nem nagyon zavartatták magukat, hogy más aludna és éjszaka sokkal jobban terjed a hang, mint nappal. Így én nem igazán tudtam elaludni, ilyenkor mindig olyan mérges vagyok, hogy legszívesebben kimennék és leordítanám őket, hogy kuss legyen. Újonnan mindig van valaki a kempingekben, akitől nem lehet aludni, kezdem már unni. Még jó, hogy minden házirendben benne van, hogy este 10 után kuss...






Kapcsolódó bejegyzések:









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése