2022. december 21., szerda

Skócia -St Cyrus és környéke - 6/4. - Abroath Cliffs

2022/09/09 - 2022/09/15.

Skócia - St Cyrus és környéke

6. nap - 4. rész

Arbroath Sziklái
/Abroath Cliffs/

Az Arbroath's Cliff séta a Victoria Park keleti végénél kezdődik, ahol az ösvény az Arbroath-sziklák fölé kanyarodik, és egy szépen kiépített sétálóutat biztosít a part mentén. Az egyik oldalon nyílt mezők, a másikon a nyílt tenger. Az ösvény időnként egészen közel van a sziklák széléhez, ezért nagyon óvatosnak kell lenni!

Az ösvény elején van egy parkoló, a Victoria Park szélén, rengeteg hellyel.

Ma már késő volt ahhoz, hogy az egész útvonalat végigjárjuk, csak a 8-as pontig mentünk, majdnem  a Smuggler's Cave-ig, így is 1 óra volt oda-vissza. Alább mellékelek egy térképet, 1 óra 40 perc alatt lehet a teljes utat végigjárni, de ez csak az odaút, vissza még ugyanennyi. Érdemes erre legalább egy fél napot rászánni, mert rengeteg a fényképeznivaló, és az mind plusz idő. A térkép a parkolóban is ki van téve, érdemes egy fotót csinálni róla indulás előtt.

Még mielőtt elindultunk volna az ösvényen, vettünk egy hot dog-ot a parkolóban lévő árustól, majd megnéztük mit is rejt ez a szép partszakasz. Szerintem érdemesebb apályra időzíteni, mert van jónéhány barlang is, amiket valószínűleg csak apály idején lehet a partról megközelíteni. Nem vagyok azonban biztos benne, hogy a partról mindegyiket lehetséges.

Az ösvényről nem tanácsos letérni, de néhol vannak gyalogutak lefelé a sziklákon, ám ezek általában nem túl jól járhatóak. Mi persze néhol azért - óvatosan - lementünk.

Az egyik legszebb sziklaképződménynél, a Needles's Eye-nál /Sziklák szeme/ egy csaj fotózott egy fuvolázó csajt, itt valameddig lementem, nem akartam megzavarni a fotózást, úgyhogy csak kb. félútig, viszont valószínűleg lentről jobb képeket is lehetett volna csinálni a sziklaszemről.

A sziklák szeme

A Mermaid's Kirk /Sellő templom/ nem sokkal a szem után látható, ez egy sziklákkal körülvett kis medence.

Segítségképpen a térképen jelölt számok megtalálhatók az ösvényen is, hogy mindig tudjuk, épp hol tartunk. Mi itt, a 8-as pontnál fordultunk vissza.

A teljes túra végigjárását felírtam a képzeletbeli bakancslistámra. Majd egyszer, egy szép napsütéses nyári vagy tavaszi napon, amikor a puffinok is itt vannak, visszatérünk, és akkor megpróbáljuk majd felfedezni a barlangokat is.