2022. december 30., péntek

Cumbria - 2/1. - Whitewater Dash vízesés

2022/11/12 - 2022/11/14.

Cumbria

2. nap - 1. rész

Whitewater Dash vízesés túra

Ma valahogy kicsit kedvetlenül ébredtünk, nem volt kedvünk semmihez. Ilyen nagyon ritkán fordul elő, persze ebben az esetben sem szoktunk a szálláson maradni, csak tovább lustálkodtunk az ágyban, mint szoktunk és kicsit később indultunk el. Így csak 11 óra körül értünk a mai első programunk helyszínére. Szerencsére az idő jó volt, szépen sütött a nap. Tettünk egy rövid túrát a Whitewater Dash vízeséshez, ami kicsit csalódás volt, de időtöltésnek elment.

Túra táv: 1,9 mérföld / 3,2 km
Minimum szükséges idő: 2 óra /oda-vissza/
Legmagasabb pont: 514 méter
Legalacsonyabb pont: 212 méter
Nehézségi fok: könnyű
Parkoló: Bassenthwaite-tól 7 perces autóútra, az Orthwaite Road-on, a Peterhouse farm előtt lévő útszéli leállóban

Mi most nem körtúrát csináltunk, csak felmentünk a vízeséshez meg vissza, azon az útvonalon, ami a fenti térképen látható, de ha valaki körtúrát szeretne, az is lehetséges. A parkoló Bassenthwaite közelében, a Orthwaite Road-on, a Peterhouse Farm /Google térképen Trafford néven jelölik/ előtt, egy út szélén lévő leállósávban található. A Peterhouse Farm -mal szemben van egy gyalogút, az visz a vízeséshez.

Az útvonal nem túl bonyolult, az első elágazás balra lesz, mely a Dash Farmhoz vezet, itt tovább kell menni egyenesen. A Dead Beck patak felett átkelve lesz egy újabb elágazás jobbra, de ezt is figyelmen kívül kell hagyni, a vízeséshez tovább kell menni egyenesen fölfelé. Itt, ha jobbra nézünk, van egy vízesés, mely a hegyekből tör lefelé, de innét kicsit messze van, nem látható túl jól. A jobbra vezető ösvényen közelebb lehet menni hozzá, de nekünk ehhez a kitérőhöz most nem volt kedvünk.

A Dead Beck

Innét már látszik a vízesés

A Dash Beck patakon kialakult vízesést gyakran egyszerűen csak Dash Falls-nak neveznek. A láposban összegyűlt víz alakította ki ezt a patakot, mely a hegyekből zúdul az alacsonyabban fekvő terület felé. A zuhatag valóban látványos, mégis csalódás, ugyanis közelről nincs igazán jó rálátás. Ahhoz, hogy jobban lássuk, le kellene mászni a patakmederbe, ami nem olyan egyszerű.

Whitewater Dash vízesés

A vízesés közelebbről /a gyalogútról ennyi látszik/:

A vízesést elhagyva kicsit feljebb még mutatott egyet a térkép /az elágazásoknál kövessük mindig a bal oldali ösvényt/, ehhez egy kicsi fölfelé kellett mászni, de ott már nem igazán találtunk látványos vízesést, csak lefelé csordogáló patakocskát, kisebb zuhatagokkal, így ott vissza is fordultunk. Kicsit csalódottak voltunk, mert elment vele egy csomó idő és nem igazán találtuk látványosnak. Bár... ízlések és pofonok... A környezet szép, de nem túl változatos, az ösvény nagy része a hegyek közti völgyben vezet végig.