2022. december 20., kedd

Skócia -St Cyrus és környéke - 2/3. - Linton emlékmű és Crawton vízesés

2022/09/09 - 2022/09/15.

Skócia - St Cyrus és környéke

2. nap - 3. rész

Linton emlékmű és Crawton vízesés

Visszamentünk a szállásra ebédelni, majd később elindultunk megnézni a tengerparton található Crawton vízesést.

Út közben megálltunk Inverbervie-ben lefotózni a Hercules Linton emlékművet, mely a Bervie Water felett található híd közelében áll. A szobor a híres Cutty Shark teavágó hajó orrszobrának a replikája, melyet Linton eredeti rajzaiból faragtak. Azt a fiatal boszorkányt ábrázolja, mely Robert Burns "Tam O Shanter" c. versében jelenik meg, amint megragadja a Tam nevű kanca farkát. A nő egyik melle fedetlen.

Tovább indultunk Crawton-ba, a vízesés felé és leparkoltunk a közelében levő parkolóban. A parkolóból rá lehetett látni a mögötte lévő szénabálákra, ezek mindig úgy tetszenek, csináltam is róla néhány képet.

A parkoló közelében lévő puffin figura jelzi, hogy az RSPB Fowlsheugh természetvédelmi területen vagyunk, ahol tavasszal és nyáron puffinok is tanyáznak. Ilyenkor mindig kicsit szomorú vagyok, hogy pont olyankor vagyunk puffinleső helyeken, amikor már nincsenek ott.

Sajnos a vízesés most nem volt bővizű, alig csörgedezett némi kevés vizecske lefelé. A Brit szigeteken lévő nyári szárazság Skóciát sem kímélte és még mindig tart. Ennek ellenére még így is impozáns látványt nyújtott, nemcsak a vízesés, de a körülötte lévő drámai sziklák is.

Megnéztük közelebbről a Crawton Ness látványos szikláit is. Van itt egy hatalmas, csipkézett, természetes "terasz", mely a horgászok kedvelt helye. Szerettem volna én is lemenni oda, de át kellett volna mászni jónéhány csúszós sziklán, így inkább letettem róla.