2022. augusztus 17., szerda

Hampshire - 2/1. - Gosport - A Haditengerészet Robbanószer Múzeuma

2022/08/08 - 2022/08/10.

Kirándulás Gosport-ban és környékén

2. nap - 1. rész

A Haditengerészet Robbanószer Múzeuma
/Explosion Museum of Naval Firepower/

Ahogy az előző bejegyzásben említettem, a tavaly vásárolt jegyünkkel ingyen mehettünk be a Robbanószer Múzeumba, de előtte neten időpontot kellett foglalni. Elvileg, ha nincs időpont, nem engednek be. A jegyünk 10 órára szólt, pár percet késtünk, de ez nem volt gond. A recepción lescannelték és már idulhattunk is a múzeumba.

Ajándékbolt a recepción

A Gosportban található múzeum egy egykori királyi haditengerészeti fegyverraktárban található, mely számos kiállítást tartalmaz a 18. századtól napjainkig, a kézi lőfegyverektől a rakétákig és rakétakilövő rendszerekig, valamint a komplett lövegtornyokig. A fegyverek a tengeri hadviselés minden aspektusát lefedik, mind a földön, vízen és levegőben használt eszközöket.

Nagyon tetszett, ahogy szobrokkal és domborművekkel illusztrálják hogyan is ment a munka ebben a raktárban nap mint nap. A lőszeres hordókat tologató dolgozók között sétálgatva kicsit olyan érzésünk támadt, mintha megelevenedett volna a múlt.

Robert Whitehead mellszobra

Visszatérés a lőporos hordót tologató dolgozók szobraihoz

Nos, én nem vagyok a háború és az öldöklés híve, nem is érdekelnek a fegyverek, de ezt a töménytelen mennyiségű, mindenféle robbanóesztközöket és fegyvereket látni teljesen ledöbbentett. Ösztönösen arra gondoltam mennyi ember életét oltották ki ezekkel az eszközökkel és hogy mi értelme van az egésznek.

A múzeumot körben lehet végigjárni, a végére ugyanoda érkezünk vissza, ahonnét elindultunk, innét egyenesen nyílik egy ajtó a kávézóba. A berendezés itt is a világháborús időket idézni, ezt nagyon ötletesnek találom, hogy így csinálták meg. Természetesen ittunk egy kávét és kiültünk vele a kinti asztalok egyikéhez. A múzeum a vízparton helyezkedik el és a kávézó az eredeti, 18. századi dokkolóra néz.

Nagyon meleg volt már most reggel és a forró kávétól méginkább melegem lett, ezért vártam, hadd hűljön egy kicsit. Addig csináltam pár képet a dokkolóról és a tengerről.

Amikor a jegyeket lescannelték, mondták, hogy van egy másik kiállítás is, de az csak fél 12-től nyit. Még volt kb. 20 perc addig, úgy döntöttük, hogy megvárjuk. Bár, sietnünk kellett, mert délre foglaltam a Tengeralattjáró Múzeumba a jegyet. Addig szétnéztünk az udvaron és megkerestük hol van az a másik kiállítás.

Kivártuk a fél 11-et, már 5 perc eltelt és még sehol semmi. Nem tudtuk mennyi idő szükséges, hogy ezt a kiállítást megnézzük, ezért inkább itthagytuk és elindultunk a másik mázeumba, ami innét még kocsival is 7 perc, gyalog pedig legalább 40. Megbeszéltük, hogy miután megnéztük a másik múzeumot, utána visszajövünk ide.

A parkoló melletti épület

A Múzeum előtt parkoltunk, az is ehhez tartozik, de itt bent az udvaron is van pár parkolóhely, csak nem tudtuk, hogy be lehet-e jönni kocsival. Mostmár tudjuk, hogy igen.

Éjszakai vadászok kiállítás
/The Night Hunters/

Időrendben nem ez következik, de hogy egybe legyen itt teszem közzé. Ezt jöttünk vissza megnézt. Ez a kiállítás a part menti erők mindkét háborúban végzett rendkívüli műveletei előtt tiszteleg. Két kiállított hajó is megtekinthető, de ezekbe nem lehet bemenni.

Itt újra lescannelték a jegyünket. A kiállítás 10 perc alatt megnézhető, nem túl nagy és számomra nem is iagzán érdekes. A végén fel lehet menni egy lépcsőn és felülről is meg lehet nézni a hajókat egy kilátóból.

Be lehetett öltözni korabeli ruhákba: