2022. augusztus 15., hétfő

English Riviera - 2/1. - Kent Cavern őskori barlang

2022/07/30 - 2022/07/31.

Visszatérés a Riviérára

2. nap - 1. rész

Kent Cavern őskori barlang
/Kent Cavern Prehistoric Cave/

Reggel 8 órakor keltünk. Bekaptunk néhány falatot reggelire, majd elkezdtünk szedelőzködni. Nem volt megadva, hogy meddig kell elhagyni a sátorhelyet, de 10-kor el kellett indulnunk, mert fél 11-re foglaltam barlangbelépőt. Kb. 10-re szét is szedtük a sátrat, kifelé menet még megálltunk a recepciónál, szóltunk, hogy tegnap délután megérkeztünk és már megyünk is.

A Kent Cavern őskori barlang Torquay-ban található. Van egy saját parkolója, ami sajnos fizetős, de elvileg előtte az út szélén is lehet parkolni, ami viszont ingyenes. Mi inkább kifizettük a parkolójegyet, nem akartuk helykereséssel tölteni az időt.

A Kent Cavern kertje

Jegyiroda

Negyed 11-kor indult egy túra, arra még pont odaértünk és megengedték, hogy bemenjünk hamarább. Így nem is kellett várnunk, ahogy odaértünk már szinte indultunk is.

A látogatás során lehetőségünk volt visszamenni az időben, abba az időszakba, amikor a barlangot még őskori emberek lakták, mely menedéket nyújtott a szélsőséges időjárástól, amikor az ősember tüzet rakott, szerszámokat formált és jégkorszaki állatokra vadászott. A járatok labirintusaiban sétálva 400 millió éves sziklák, látványos sztalagmitok és cseppkövek veszik körül az ide látogatókat.

A belépő 14 fontba kerül és kb. 1 órát vesz igénybe a túra, utána még kint lehet tenni egy sétát az erdei ösvényen, ahol jégkorszaki állatokat és más kőkorszaki látnivalókat lehet megtekinteni.

A barlangban állandó 14 fokos hőmérséklet uralkodik. Csak vezetett túra keretében látogatható, de most hagytak elég időt a fotózáshoz is és nem csak végigrohantuk az egészet.

Az egyik leglátványosabb és legkülönlegesebb formáció a barlangban az emberi arcra emlékeztető képződmény:

A barlangban állatok is éltek, kb. párhuzamosan az emberekkel. Több ősember csontot is találtak itt, amit meg is nézhettünk. Az alábbi képen pl. egy ősember koponyáját tartja a kezében a vezetőnk.

Külön nem hívták fel a figyelmünket rá, de én találtam egy másik emberi fejhez hasonlító képződményt is:

Az egyik teremben vezetőnk leoltotta a villanyt és teljes sötétség borult mindenre. Elmondta, hogy az ősember is csak ennyit látott világítóeszköz nélkül. Rajtam végigfutott a hideg, ahogy ebbe belegondoltam. El sem tudom képzelni, hogy a koromsötétben hogy tudtak innét kitalálni, egyáltalán, ha épp kialudt a világítóeszközük, utána hogy tudták újra meggyújtani a sötétben?

Végezetül a Nagy Teremben megszemlélhettük a kőkorszaknak és a viktoriánus exkavátoroknak szentelt kiállítást, viaszbábukkal illusztrálva.

Barlangászás után beültünk egy kávéra az ajándékbolt melletti kávézóba.

Végezetül megnéztünk az erdei ösvényen lévő jégkorszaki kiállítást. Nem volt rossz, de ezt talán a gyerekek jobban élvezik. Ha már ott vagyunk azért érdemes végigjárni, kb. 20 percet vesz igénybe.