2021. december 20., hétfő

Kirándulás Saltburn-by-the-Sea-be

2. rész

Saltburn Valley és a Viadukt

A 18. században a Saltburn-völgy még a csempészbandák éjszakai hangjaitól visszhangzott, akik hálásak voltak a sűrű erdőn keresztül átívelő gyalogutakért. A völgy még ma is nagyon népszerű, de már nem a csempészek, hanem a turisták körében. Erdei sétálóutak, kévézó, olasz kert és egy miniatűr vasút várja a látogatókat. Gyerekeknek játszótér is szolgál.

A kisvasút csak áprilistól októberig működik, így most csak a síneket láttuk.

A kávézó bejárata előtt található az Italian Garden, azaz Olasz kert. Ez egy olasz stílus alapján kialakított kis kertecske, pálmafákkal és formára nyírt sövénnyel.

Italian Garden

Betértünk a kávézóba inni egy capuccinót. Csak kint lehetett leülni, de teljesen jó volt úgy. Az eladó itt is csodálkozott, hogy olyan sok cukorral kérjük, pedig még kevés is volt bele. :-)

A kávézó

Fafaragás a kávézó kertjében

Kávészünet után továbbmentünk szétnézni mi van még itt. További kerteket is találtunk, de most így ősszel nem voltak igazán látványosak.

Az erdőből kiírve az út mellett egy szabadtéri pavilon található, előtte egy viktoriánus szoborral, ami egy drótból készült viktoriánus családot ábrázol.

Nem messze egy márvány talapzaton álló kereszt alakú Háborús emlékmű kapott helyet. A keresztben látható dombormű Krisztust ábrázolja a sírban, a fennmaradó helyet pedig angyalok kitárt szárnyai töltik ki, miközben az alak feje és lába fölé hajolnak.

A Skelton Beck patak felett látható a 19. századi viktoriánus Vasúti viadukt, melyen még ma is nehéz tehervonatok közlekednek.

A viadukt közelében elindultunk az egyik ösvényen, amiről azt hittük visszavisz majd a városba. Átmentünk a patakon lévő lépegető köveken, majd egy erdei ösvény következett. Itt már megnéztem túratérképen hogy hol is vagyunk és ekkor derült ki, hogy nagyon rossz irányba megyünk. Visszafordultunk és kerestünk egy másik ösvényt, ami valóban a város felé vitt.

Saltburn Metodista temploma

A Vasútállomás és az Óratorony

Amikor visszaérkeztünk a parkolóba, észrevettem egy térképet a városról, amin be volt jelölve néhány közeli látnivaló. Nem messze innét mutatott egy szobrot, azt még megkerestük. A szobor a Pease parkban található, mely szintén szépen kialakított kertecskék sorozata kilátókkal.

Henry Pease szobra fémhulladékból készült. Első ránézésre inkább tűnt egy robotembernek, mint egy valós személyről mintázott szobornak, ám Pease valóban létezett. A szobor mögött egy tábla, a következő felirattal van ellátva: "A kvékerek irtóztak a hiúságtól. Kevesen festethették meg a portréjukat, de hagyták magukat lefényképezni, mert az effajta valóság nincs tele áhitattal, csupán a valódi képmást mutatja." Pease egy angol vasúttulajdonos, békeharcos és liberális politikus volt.

Hazafelé még megálltunk az egyik helyen /szintén Saltburn városában/, ahol egy mozdony volt kiállítva egy park közepén: