2017. december 13., szerda

Cornwall - 3. nap

2017/10/17-2017/10/21

3. nap

Egy esős és szeles nap a szabadban

Reggel borús időre ébredtünk, miután elindultunk félúton elkezdett esni az eső, mire odaértünk a mai első helyszínre már elég rendesen esett.

Kynance Cove
/Kynance öböl/

A Kynance öbölnek nevezett részhez kb. 10 perc alatt juthatunk el a National Trust parkolójából, mely fizetős, kivéve a tagok részére. A kiépített gyalogút mellett legelő található, ahol tehenek heverésztek az esőben és a szélben.

A Kynance öböl a Lizard félsziget nyugati oldalán fekszik és valószínűleg a legjobban fényképezett és legfestőibb hely Cornwallban. A fehér homokos strand és a sötétvörös és zöld kígyó szikla közötti rész lélegzetelállító látványt nyújt. Napfényben a tenger ragyogó türkiz színben pompázik.

Apálykor fel lehet fedezni a hatalmas sziklákat és a barlangokat, melyek nevet is kaptak: mint például a Szalon vagy a Rajzszoba. A strand fölött található egy környezetbarát kávézó, ahol különböző cornwall-i finomségokat kaphatunk. A Kynance-től egy 2 mérföldes festői séta a part mentén a Lizard Point, mely a szárazföldi Egyesült Királyság legészakibb pontja.

Egy 3 órás túrát terveztünk, mely érintette a volna az előbb említett világítótornyot is, majd ide érkeztünk volna vissza a parkolóba, de már az út elején olyan szinten elkezdett esni, hogy inkább lemondtunk róla és kocsival mentünk le a világítótoronyhoz.

Lizard Lighthouse
/Lizard világítótorony/

Ritka madarak, ritka virágok és még az alkalmi delfiniskola is felderíthető a szállás körül lévő sziklatömbökről. Mindössze 1,6 km-re fekszik a Lizard nevű falutól, mely barátságos pubjaival, üzleteivel és éttermeivel várja a turistákat.

A működő világítótoronyot 1619-ben alapították, a jelenlegi tornyok 1752-ben épültek. 1924-ben ez lett az első villanymotoros világítótorony, mielőtt teljesen automatizálták 1998-ban. 26 mérföldes fénysávval és automatikusan bekapcsló 3 mérföldes ködlámpával rendelkezik.

A parkolásért itt is legombolták tőlünk a 3 és fél fontot, pedig még meg is kérdeztem, hogy a másik parkolójegy nem érvényes-e oda is, mert 10 perccel előtte vettük a Kynance Cove-nál. De a parkolóőr közölte, hogy nem. Ekkor lett elegünk abból, hogy minden National Trust parkolóban lehúznak, és eldöntöttük, hogy megigényeljük az ő kártyájukat is. Viszont az eső csak nem akart alábbhagyni, pedig jó 20 percet vártunk a kocsiban. Végül csak elindultunk le a sziklás partra a zuhogó esőben és süvítő szélben. Megpróbáltam esernyőt húzni, de amint felhúztam, már tépte is ki a kezemből a szél. Ez halott ügy volt. Nagy nehezen sikerült készíteni néhány képet, de az esőcseppek ezeken is megjelennek.

A dombtetőn halványan a látszik a világítótorony

A világítótorony

Lent a parton találtunk egy National Trust irodát, némi tanácskozás után be is mentünk megcsináltatni a kártyát. A fickó nagyon kedves volt, próbált lassan beszélni, egész jól szót is értettünk vele. Utána viszont visszamentünk a kocsihoz és elindultunk vissza a szállásra átöltözni, mert ekkora esőben úgysem tudtunk semmit csinálni. Délután 4 óra körül állt el, ennek örömére el is mentünk a közelbe csavarogni.

Porthtowan Beach

A természeti szépségű, kék zászlós strand, Cornwall egyik legnépszerűbb szörföző strandja, melyet lágy aranyszínű homok szegélyez, és hatalmas dűnéknek és drámai szikláknak ad otthont. A tengerparti sétány a sziklák fölött húzódik, kelet felé St Agnes-ig, nyugatra a Portreath-ig, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a tengerre. A parton található a népszerű Blue Bar, egy nyugodt tengerparti kávézó, ahol nagyszerű élvezetet nyújthat meginni egy italt és nézni ahogy lemegy a nap.

A Chapel Port-ot szerettük volna megnézni, de onnan még 1-2 mérföld gyalogtúra lett volna és mivel ismét kezdett beborulni, inkább nem vállaltuk be. A nap azért kisütött pár percre, ennek köszönhetően sikerült is készítenünk néhány nagyon jó képet. Bár a szél már alábbhagyott kissé, mégis hatalmas hullámok voltak, amiket hosszú percekig néztünk.

A parkoló

St Agnes

A St Agnes nevű község egy tengerparti üdülőhely, a Redruth és a Perranporth közötti főúton fekszik. A helyi iparág magában foglalta a gazdálkodást és a halászatot, valamint a közelmúltban a turizmus is kiemelkedő jelentőségűvé nőtte ki magát. St Agnes ipari örökséggel rendelkezik és a táj nagy része jelentős geológiai érdeklődéssel bír. A plébániában is vannak kőkori maradványok.

A GPS nem találta úgy, ha beírtam a község nevét, úgyhogy a táblák után mentünk, St Agnesbe érve pedig a Harbour felé vettük az irányt. Feltételezem, hogy nem a legszebb részét találtuk meg, de azért ez is szép volt. Egy parthoz közeli parkolóban parkoltunk, onnét pedig sétáltunk egyet.

Közvetlenül a part mellett egy hotel található, melynek az erkélyéről néhány vendég a nagy hullámokat figyelte.

Mára sajnos csak ennyi fért bele, sajnáltuk, hogy az idő romba döntötte a tervezett programokat. Visszafelé menet még megálltunk a Tesconál bevásárolni. Éjszaka hatalmas szél volt és az eső is esett.