2018. március 8., csütörtök

Farnley Tyas és Castle Hill

2018/03/06.

Túra Farnley Tyas környékén

A mai napra szintén egy túrát terveztünk, de már az elején elnéztük valahol az utat, így teljesen másfelé mentünk, mint amerre az útvonal volt. Mivel a fő cél a Catle Hill volt, így GPS segítségével az úton eljutottunk oda, de ne vágjunk rögtön a közepébe.

A túra Farnley Tyas Butts Road-on lévő templom környékéről indult, ahol az út mellett több helyen is lehetett parkolni. Eddig simán ment, a templomot könnyen megtaláltuk és parkolóhely is akadt bőven. Letettük az autót és elindultunk.

A Butts Road

Butts Road Farnley Tyas-ban

Farnley Tyas egy kis falu Huddersfield-től délkeletre. Egy dombtetőre épült Almondbury, Castle Hill, Thurstonland és Honley között.

A túra Farnley Tyas szabadidős parkjából indult, itt még könnyű volt, csak simán át kellett menni a parkon a kőfal mellett.

A szabadidős park bejárata

A parkban játszótér és focipálya található többek között. Itt még mindig volt nyoma a hónak, néhol bokáig süppedtünk benne.

Játszótér a parkban

Focipálya

Nyomok a hóban

Egy kapu a parkban

A mellette lévő erdő

Kijárat a parkból

Ezután kiértünk az útcára és jobbra fordulva elmentünk az Ivy Farm mellett.

Ivy Farm

A következő útnál jobbra kellett fordulni. Még eddig is simán ment.

A Ludhill Farm a fák mögött

Ludhill Farm

A Ludhill Farm után kellett volna valahol balra fordulnunk, valószínű itt rontottuk el, úgyhogy innét már csak találomra mentünk. Egy darabig végig a gyalogúton, majd be az erdőbe.

Végül kiértünk egy széles gyalogúthoz, ahol jobbra fordulva egy parkoló volt. Ott találkoztunk néhány munkással, akik valamit csináltak ott az erdőben és tőlük próbáltunk útbaigazítást kérni. Először az egyik azt mondta sajnos nem tudja beazonosítani a térképünkön, hogy hol vagyunk, de utána a másik szólt nekünk, hogy ha a Castle Hill felé akarunk menni, akkor lefelé menjünk. Volt arra egy út, amerre elméletileg nem mehettünk volna, mert az erdőben folyó munkálatok miatt tilos volt, viszont mondták a munkások, hogy nyugodtan lemehetünk arra is, mert most nem dolgoznak.

Így hát elindultunk arra. Nemsokára egy tóba botlottunk.

Mentünk tovább az erdő felé, ahol egy kis erdei patakocska állta utunkat. Mindenképp át kellett jutnunk a másik oldalra, kerülni nem akartunk, ezért kerestünk egy sekéjebb részt és átgyalogoltunk a vízen.

Az erdő kifejezetten szép volt, még ilyenkor télen is, a kopár fákkal. Itt-ott egy fenyő és néhány örökzöld fa is felbukkant, amik kicsit színesebbé tette a tájat.

Árkon-bokron keresztül végül kiértünk a főútra. Innét már a GPS szerint mentünk a Castle Hill felé. Nemsokára találtunk egy széles földutat jobbra, elindultunk arrafelé, de hamar vissza is fordultunk, ugyanis kiderült, hogy az út zsákútca. Volt ott két lepukkant épület, olyan volt, mint valami drogtanya.

Az egyik lepukkant épület

A másik lepukkant épület

Így hát a főúton folytattuk tovább, ami nem volt a legjobb ötlet, mert a járda végig tele volt vastag hótorlaszokkal, ezért az úton kellett mennünk. Csak akkor léptünk fel a havas járdára, amikor a szembejövő kocsik elől kitértünk.

Innét már nagyon jól látszott a Castle Hill. Jelentése egyébként Várhegy, de valójában csak egy torony található a hegy tetején.

A Castle Hill és környéke

Ismét találtunk egy utat jobbra, ami egy parkolóhoz vezetett, onnét pedig több gyalogos ösvény a Castle Hill felé, mely mezőkön vitt keresztül. A parkolóban megálltunk megenni a melegszendvicsünket, ami azóta persze kihűlt, majd elindultunk a mezei ösvényeken a célpontunk felé.

A parkoló felé

A parkoló, háttérben a Castle Hill

Castle Hill

A Victoria torony

Ismét kiértünk az útra, innét már csak felfelé kellett mennünk és megérkeztünk a Castle Hill parkolójába.

A toronyhoz vezető lépcső az éppen folyó munkálatok miatt /talán lépcsőfelújítás/ le volt zárva, úgyhogy arra nem tudtunk felmenni, így az úton mentünk tovább.

A Victoria toronyhoz vezető lépcső

Moha

Végre találtunk egy gyalogutat, amin fel tudtunk menni a toronyhoz.

A gyalogút a toronyhoz

A Castle Hill egy mesterséges ősi műemlék Almondbury-ben, mely Huddersfieldre néz. A hegytetőt legalább 4000 évig telepítették. A műemlék egy késő bronzkori vagy korai vas kori hegyi erőd maradványait tartalmazza, egy 12. századi várfallal, valamint egy elhagyatott középkori faluval. A Victoria-torony a Várhegy csúcsán messze a legszembetűnőbb pont Huddersfieldben. A hegy évszázadok óta szabadidős hely, és a múltbeli maradványok miatt legendává vált. A dombon találjuk a második világháborúban lezajlott repülégépek elleni harc maradványait is.

Mi nem jártuk teljesen körbe, csak egy rövid sétát tettünk a torony környékén, majd visszatértünk a főútra.

Victoria torony

Innen már a legrövidebb úton szerettünk volna visszatérni az autónkhoz, úgyhogy ismét a GPS segítségét kértük és a főúton visszasétáltunk Farnley Tyas-ba.

Farnley Tyas temploma

Kalandosra sikeredett ez a nap is, a túra során azon gondolkoztam, vajon lesz-e valaha olyan túránk, ahol nem vétjük el az utat?