2018. június 4., hétfő

Dorset - Jurassic coast - 2. nap - Abbotsbury és Langdon Hill

2017/05/19-2019/05/20.

Dorset - Déli vizeken

2. nap

Reggel 8 óra után ébredtünk, szép napos időre. 10:30-ig kellett elhagyni a kempinget, úgyhogy szép lassan elkezdtünk sátrat bontani.

Sok időnk nem volt aznap, mert du. 3 körül szerettünk volna elindulni hazafelé, mivel másnap délelőtt dolgoztunk. Így erre a napra csak két látnivaló fért bele. Az első egy kisebb tengerparti séta volt, a Golden Cap felé.

Langdon Hill - Golden Cap

Sajnos a Golden Cap-ot autóval nem egyszerű megközelíteni. Ahonnét a legkönnyebben le lehetett volna menni, ott nem volt parkoló, így csak a Langdon Hill National Trust-os parkolójából tudtuk megnézni egy kisebb túra keretében.

A túra kezdete a parkolóból

A parkolóból több túrára is lehetőség van, melyet elég jól mutatnak az útjelző táblák, így térkép sem kell hozzá. Mi a Golden Cap feliratú útjelzőket követtük, hiszen azt szerettük volna megnézni. A szakasz első része egy erdős területen vezetett végig.

Golden Cap szobor

Az útjelzők ellenére egyik helyen azért sikerült elnéznünk az útvonalat, ezért egy rövid ideig rossz irányba mentünk, viszont néhány perc után rájöttünk, hogy nem arra kellett volna, mert az az ösvény visszavisz Charmouth partjára.

A Golden Caphoz egy meredek, lépcsős ösvény vezetett fel.

Lépcsős ösvény a Golden Cap felé

Kilátópont

A Golden Cap igazi látványossága a partról érhető el, a Seatown beach-ről, de sajnos ezen a túrán nem lehetett lemenni oda, csak a sziklák tetejéről nézhettük meg a tengerparti részt, onnét viszont nem láttuk az aranybarna sziklákat, melynek a tetején voltunk.

A Golden Cap névtáblája

A Golden Cap egy hegy és szikla, amely az English Channel partján Bridport és Charmouth között található. A sziklák a legmagasabb pont Nagy-Britannia déli partján. A nevét a szikla tetején levő jellegzetes aranybarna kőzet miatt kapta, jelentése "arany sapka". A domb a National Trust tulajdonában van, és a Jurassic Coast és  a Világörökség részét képezi. A Golden Cap 191 méter hosszúságú, és a tengerpart mentén több tíz mérföldről látható.

A Golden Cap teteje

Visszafelé

Abbotsbury Subtropical Garden
/Abbotsbury Szubtrópusi kert/

Éhesen érkeztünk az Abbotsbury szubtrópusi kertbe, így még a jegyvásárlás előtt egy ebéddel kezdtük a kert bejáratánál lévő étteremben. Több, mint 30 fontot fizettünk az ebédért, de nem volt annyira finom, mint amennyire drága. Angliában ezt utálom leginkább: főzni nem tudnak, de méregdrágán adják.

A kert étterme

Az étterem bejárata

A jegyiroda felé

A kert 1765-ből származik. A XVIII. század végén a Fox-Strangeways család új házat épített a helyszínen. Amikor az 1913-ban leégett, visszaköltöztek a Melbury-házba, de a fallal körülvett kertet fenntartották és a család tulajdonában maradt. Azután a 8 hektáros kertet egzotikus növényekkel ültették be, amelyek közül sokan újonnan felfedezett fajok voltak az első ültetéskor. A kert olyan "zónákat" is tartalmaz, amelyek különböző földrajzi területeket ábrázolnak.

A kert egy erdős és védett völgyben helyezkedik el, amely a Chesil beach partja felé vezet, ez a kombináció olyan mikroklímát eredményez, amelyben olyan növények termeszthetők a szabadban, amelyek egyébként üvegházakat igényelnének.

Azonban a helyszín ellenére a növények sérülékenyek a rossz tél és a fagy hatására. Az 1990-es erőszakos viharok sok ritka példányban tettek kárt, amelyeket azóta kicserélték fiatal növényekre. A kert elnyerte a Historic Houses Association díjat.

Rododendron Fragrantissima

A kert szép látványt nyújtott a rengeteg színes virággal, de kicsit csalódottak voltunk, mert picit több látnivalóra számítottunk.

Az egyik kis pihenőnél egy táblára voltunk figyelmesek, melyre az volt írva, hogy kilátó a St Catherines church-re /Szent Katalin templom/. Először nem tudtuk mit kell nézni, majd a fák között megláttuk a hegytetőre épült templomot.

Szent Katalin templom

Nyári ház

Szarvas szobor

Szarvasok

Himalája-kert

A kertben található egy függőhíd is. Én általában nem szeretem az ilyeneket, de ez jó volt, mert kb. fél méterrel volt a föld felett úgyhogy nem volt tériszonyom miközben átmentem rajta. A híd egy kis folyócska felett helyezkedik el.

Függőhíd

Vizi virágok

A függőhíd

A folyó egyik részén egy kidőlt fa található, melyen vadkacsák napoztak.

Harcoló szarvasok - fűzfaszobor

A kertben nem csak növényeket láthatunk, hanem találkozhatunk néhány érdekes szoborral is.

Szintén nagyon szép látványt nyújtottak a kerti tavacskák, melyben még aranyhalak is éltek. Etetésre is lehetőség van.

Egy kis fészer is található a területen, ahol különböző kerti szerszámokat láthattunk kiállítva.

A kert egyik fénypontja a jégmadár ketrecek. Több ketrecet is láthatunk egymás mellett, melyekben 2-3 jégmadár található. Nagyon aranyosak voltak.

Jégmadár ketrec

Ennyi volt mára a programunk, sajnos többre nem jutott idő. Szerettem volna még Abbotsbury városában egy kicsit szétnézni, mert rengeteg nádtetős ház volt arrafelé és azok nagyon tetszenek, de párom modta, hogy inkább menjünk, mert így is későn fogunk hazaérni. Azért a kocsiból sikerült csinálnom 2 fotót: