2018. január 31., szerda

Lake District - Lingmoor Fell and Side Pike walk

2018/01/13.

A Lake District hegyei között

A Walklakes.co.uk weboldalán találtam egy nagyon jó kis túrát a hegyekbe, azt remélve, hogy egy kis havat is találunk ott. Hó az sajnos nem volt, viszont így is nagyon gyönyörű látványban volt részünk.

Távolság: 4,1 mérföld
Minimum szükséges idő: 2 óra
Legmagasabb pont: 502 méter
Nehézségi fok: Közepes
Parkoló: A National Trust fizetős parkolója az Old Dungeon Ghyll Hotel közelében.

A térkép megtekinthető a weboldal linkjén.

A parkolót kicsit elnéztük, mert mi a New Dungeon Hotel mellett parkoltunk, az is National Trust-os volt, de valószínű még lejjebb kellett volna mennünk az Old Dungeon Hotelig. Így kb. 20-30 perccel meghosszabbítottuk a túrát, de annyi baj legyen. Viszont így azt az útvonalat írom le.

A parkoló

A parkoló bejárata

A túra:

• A parkolóból menjünk vissza az útra és forduljunk jobbra. A National Trust Great Langdale kemping táblájánál forduljunk balra és menjünk be a kemping területére.A kemping végénél találunk balra egy kaput, azon menjünk át, majd a hídon is és folytassuk utunkat az ösvényen az erdős területen. Menjünk át egy másik kapun, majd nemsokára ismét egy kapu. Most a lucfenyős területen vagyunk. A lucfenyős végében egy újabb kaput találunk, menjünk át ezen is és egy zöld területen találjuk magunkat. A gyalogút cikcakkban halad felfelé, de nagyon jól követhető. A cikcakkos út végében jobbra találunk egy kaput, mely az útra vezet a marhalegelő mellett. Menjünk át ezen is.

Legelésző állatok

Útban a Langdale Kemping felé

A Kemping bejáratánál

Felsorakoztak az állatok

Kapu a Kemping végében

Itt mentünk ki az útra

• Miután kiértünk az útra, forduljunk balra és menjünk végig az aszfaltos úton a Blea Tarn House felé, mely az egyetlen épület ezen az úton. Haladjunk el a ház mellett, majd forduljunk balra a füves ösvényre. /Az ösvény bal oldalán egy kis patakot fogunk látni, a jobb oldalán pedig füves területet./ Az út könnyen követhető. Hamarosan elérünk egy rést a falban. Menjünk át rajta és másszunk tovább felfelé. Még egy jó darabon felfelé kell mennünk, egészen addig, amíg meg nem látjuk a falat előttünk. Menjünk le a fal melletti útra és induljunk el a hegyi patak irányába.

A Blea Tarn House

Blea Tarn

A hegyi patak

A szemközti hegyek teteje egy kicsit havas volt

A Wetherlam hegység

• A lépegetős kapunál menjünk át a falon. Ekkor egy kissé vizes, mocsaras területre érünk. Induljunk el felfelé a kerítés mellett. A végében forduljunk balra és menjünk át a lépegestős kapun. Megérkeztünk a Lingmoor Fell kőhalmának csúcsához. A kilátás innét nagyon szép.

A Lingmoor Fell

• Forduljunk balra és folytassuk az utunkat az ösvényen a kerítés mellett.  Nagyon szép kilátás nyílik innét a Langdale Pikes-re. Ahol a fal élesen balra fordul, forduljunk mi is balra és menjünk tovább. Az út itt sziklás és eléggé rosszul járható lesz én sok részét négykézláb tettem meg. Miután elértük a lépegetős kaput balra, menjünk át rajta, majd forduljunk jobbra és kövessük a falat, mely most már a jobb oldalunkon lesz. A Side Pike alatt lesz egy kerítés, melyen át kell mennünk. Itt folytassuk a cikcakkos ösvényt amíg el nem érünk egy újabb lépegetős kapuhoz.

Lingmoor Tarn

A Side Pike

• Most következik a Side Pike megmászása. Mehetünk mellette is, mi fölötte mentünk. Innét a gyalogút elég rossz állapotú és nehezen követhető, de jó támpontot nyújt a Blea Tarn House melletti út, melyet föntről láthatunk. Arra az útra kell visszajutnunk.

A Side Pike sziklái

Ezen kellett átmásznunk

• Ha kijutottunk az aszfaltos útra, két lehetőségünk van. Vagy visszamegyünk ezen az úton a parkolóhoz vagy pedig a cikcakkos gyalogúton megyünk, amerre jöttünk. Mi az előbbit választottuk.

Old Dungeon Ghyll Hotel

A Látogatói Központ a parkolóban

Ping-pong asztal fából

Végezetül egy videó a hegyekről: