2016. szeptember 10., szombat

Skócia - Loch Lomond & The Trossachs Nemzeti Park - 1. rész - Bracklinn Falls

2016/09/06 - 2016/09/07

Sátorozás a  Loch Lomond partján

1. nap

Sátorállítás és kirándulás egy vízeséshez

Előző bejegyzésemben már megsúgtam, hogy sátorozni készülünk és végre eljött az idő. Egyik weboldalon találtam egy nagyon jónak tűnő sátorhelyet Skóciában a Loch Lomond tó partján. Első sátorozásunk volt ez, még nagyon tapasztalatlanok voltunk ezen a téren. 30 fontért vettük a sátrat, iszonyat nagy volt, ötszögletes és legalább 5 méter volt az átmérője. Akkor még úgy gondoltuk /utólag megjegyzem, helytelenül/, hogy nem számít milyen a sátor, nincs köztük nagy különbség, a lényeg, hogy nagy legyen és elférjünk benne. Alváshoz polifómot vittünk, amit én ücsörgőnek hívok, és paplant, párnát, valamint plédet. Ennyi volt a jelenlegi kempingfelszerelésünk.

Izgatottan indultunk el, nem tudtuk még, hogy fog működni ez az egész dolog, attól is féltünk hogy fogjuk megtalálni a kempinget. A Cashel Forest Campingben foglaltunk előzetesen sátorhelyet egy éjszakára, mely erdei közegben található a híres Loch Lomond tó partján. Nagyon jó mókának ígérkezett a dolog, főleg, hogy Skóciában sosem csalódunk. Egy keskeny erdei úton jutottunk el a kempinghez. Viszonylag könnyen megtaláltuk. Fél 2 körül érkeztünk, leparkoltuk az autót és megkerestük a recepciót, ahol mondtuk, hogy foglaltunk itt egy sátorhelyet. Leellenőrizték a foglalást a név alapján és már mutatták is, hogy hova húzhatjuk fel a sátrat. Illetve mutatottak pár helyet, aztán ránk bízták a döntést. Nem volt könnyű dolgunk, mert a sátrunk nagy volt, viszont a terep elég sáros, emiatt elnézést is kért a recepciós, de előző napokban elég sok eső esett. Persze, nyilván nem ő tehet róla. Kerestünk egy kevésbé sárosnak tűnő helyet és hozzákezdtünk. Elég ügyetlenek voltunk, ezt az egyik idősebb kempingező meg is látta és odajött néhány tanácsot dani, ami jól is jött és így sikerült felállítanunk a szerkezetet. Azt viszont nem tudtuk, hogy az oldalainál is le kellett volna verni a cölöpöket, így azt nem csináltuk. A sátor tetejére ráhúzva a külső réteget, elég foghíjas lett az egész, mert sok helyen nem fedte le teljesen a lyukacsos szellőzőket. De nem gondoltuk, hogy ebből túl nagy probléma lehet.

Néhány kép a kempingről:

Sátorállítás után szétnéztünk a kempingben, mivel közvetlenül a Loch Lomond partján található, pár perc alatt a parton voltunk. A tó környéke nagyon szép volt, csak kissé esőre állt az idő.

Bracklinn Falls
/Bracklinn vízesés/

Nem akartuk az egész délutánt a kempingben tölteni, így elindultunk a Bracklin Falls nevezetű vízeséshez, mely kb. 45 percnyire volt a Cashel Campsite-tól, Callander közelében. Ez Skócia egyik leglátványosabb vízesése, melyet Victoria királynő is meglátogatott. Saját parkolója van, ahonnét kb. 1 mérföldes sétával lehet eljutni a vízeséshez, erdei ösvényeken keresztül. Jól ki van táblázva, úgyhogy nagyon könnyű megtalálni.

A parkoló

A festői erdős szurdokban található Bracklinn Falls egy meredek zuhatag az Allt a' Choire Bhric folyón. Különösen heves esőzések után nagyon látványos, amikor jó bő a vize. A kaszkád felett található egy felfüggesztett fahíd, a kilátás innét a legszebb.

Az év bármelyik évszakában érdemes felkeresni, mindig más arcát mutatja. Télen általában bővebb a vize, így drámaibb hatást kelt. Az őszi színek gyönyörűek, de tavasszal és nyáron is nagyon látványos. A hídról sajnos nem készültek tól jó képek, az 1870-es években építették ide, Victoria királynő látogatása alkalmából. Azonban a hidat a 2004-es áradások elsöpörték, amit ma látunk, az már a helyettesítő híd.

A híd a vízesés felett

Cashel Forest Camping

Mára nem terveztünk más programot, úgyhogy visszamentünk a kempingbe és a nap hátralévő részét ott töltöttük. Körbejártuk az egész területet, természetesen a tóval kezdtük.

Később elkezdett esni az eső és a köd beburkolta a környező hegyeket, így már nem volt annyira látványos. Néha elállt az eső, majd újra rákezdte, persze minket ez nem igazán zavart. Estefelé bekevertünk egy boroskólát kólás flakonban és azzal sétálgattunk. Gondoltuk megnézzük azt is mi van a kempingen kívül.

Kezdett sötétedni, úgyhogy használnunk kellett a telefon lámpáját világításhoz. A közelben csavart szarvú juhok legelésztek, kicsit "elbeszélgettünk" velük. Csináltunk pár képet, de nem sok jó lett belőlük, mert alig lehetett valamit látni.

A kemping bejárata

Csavart szarvú juh

Hangulatos volt a szemerkélő esőben, boroskólával sétálgatni az erdőben, de amikor az út szélén mentünk kicsit idegesítő volt, hogy folyton le kellett húzódni, ha jött egy autó. Kissé veszélyes is volt, mert nem igazán láttak minket a sötétben, csak a telefon lámpájának a fénye világított. Ezért inkább visszamentünk a kempingbe és behúzódtunk a sátorba. A boroskóla elfogyott mire visszaértünk, nemsokára le is feküdtünk aludni.