2016. augusztus 9., kedd

Costwolds - Bourton on the Water

2016/08/06.

Bourton on the Water

A Cotswolds apró dombjai között, egy kis völgyben található Bourton-on-the-Water, mely sokak szerint kötelező látnivaló. Ezt a népszerű falut gyakran „Cotswolds Velencéjének” nevezik, a vonzó kis hidak miatt, amelyek a Windrush folyót keresztezik, mely a faluközponton keresztül halad át.

Van néhány furcsa szokás errefelé, például az augusztusban megrendezendő érdekes focimeccs, amikor a helyi futballcsapat a folyóban futballozik, vagy amikor karácsonykor egy szép karácsonyfát helyeznek a folyóba, és egy csodálatos bevásárlóestet tartanak a fények bekapcsolásakor, mely állítólag igazán varázslatos látvány.

Mi most nem annyira a városnézésre, hanem a helyi látnivalókra helyeztük a hangsúlyt. Megnéztük a modell falut és az autó múzeumot.

Model vilage
/Modell falu/

A Costwold kőből épített Bourton on the Water falvának miniatűr másolatát 1937-ben nyitották meg. A Windrush folyó Bourton híres hídjai alatt folyik, mely gyönyörű hátteret biztosít a miniatűr bükkösök, cseresznye és gesztenyefák számára. Az apró mintatemplomban zenét is hallhatunk, és a különböző épületekbe kukucskálva sétálhatunk végig a miniatűr falucskában. Belépőjegy ellenében látogatható.

A modell falu után vetettünk egy pillantást a városra is, de a jó idő miatt rengeteg ember volt az utcákon. Sokan a folyó vizében hűsöltek, de szinte mindenütt ott voltak, így nem is fotóztunk túl sokat a faluról.

Autó Múzeum és játékkiállítás
/Costwold Motoring Museum & Toy Collection/

Az autó múzeumban nem csak autókat, de rengeteg régi dolgot is láthatunk, nem beszélve a játékkiállításról. A jegyvásárlásnál volt egy kis félreértés, mert két jegyet kértünk, de egy idős uriember volt a kasszánál és valahogy 1-nek értette, mi meg nem is figyeltük mennyit adott. Amikor mennénk be, akkor szólt, hogy csak egyikünk mehet be, mert csak 1 jegyet vettünk. Kicsit furcsálltuk, hogy miért nem értette a kettőt, amikor láthatta, hogy ketten vagyunk, mondtam is, hogy kettőt kértünk, de nem vitatkoztunk, mondtuk adjon egy másik jegyet is és ennyi.

A kiállítás nem volt rossz, a belépő sem volt drága, ami negatívum volt, hogy egy elég pici helyen volt összezsúfolva nagyon sok minden és néha nehéz volt átlátni a nagy kavalkádot. Ehhez a kiállításhoz szerintem jobb lenne egy nagyobb hely, hogy ne legyen ennyire zsúfolt, ami fotózás szempontjából is előnyösebb lenne.

A traktorra fel lehetett ülni és lehetett pózolni rajta. Régen ilyen járgányokat használtak a szántóföldeken.

Az autók és motorok után az istállóba is betekinthettünk, ami sajnos szintén túl volt zsúfolva.

Végül a kinti rész következett, majd egy játékokkal teli szoba:

Ezzel nem merült ki a falu látnivalóinak sora, egy madárpark is található itt, de sajnos záróra előtt érkeztünk, így ma már nem engedtek be senkit. A kapuból kicsit be lehetett látni az elejére, egész jól nézett ki, kár hogy már nem tudtunk bemenni.

Egy rövid sétával fejeztük be mai kirándulásunkat.

St Lawrence templom

Egy részletesebb városnézésre még megérné visszajönni, de gyanítom még rossz időben is tele van turistákkal.