2015. szeptember 8., kedd

Northumberland - Bamburgh

2015/09/05.

Történelmi séta Bamburgh-ban

Ez volt az első olyan utunk, ami már több, mint 2 órányira található Leeds-től, egésten pontosan 2 óra 30 perc. Nem szeretünk korán kelni, ezért 11 óra környékén indultunk el, de mindig megbeszéljük, hogy ezúttal korábban fogunk, azonban ez sose jön össze.

Bamburgh Anglia legészakibb megyéjében, Northumberlandban található. A megye lakói büszkék arra, hogy ötször több birka él itt, mint ahány ember. Ebből kifolyólag nagy része szinte érintetlen, rengeteg zöld mező, legelő, nemzeti parkok, természeti örökségek várják az ide látogatókat.

Bamburgh egy nagyon pici település, szinte csak a várból, pár boltból és néhány más épületből áll. Mindig próbáljuk keresni az ingyenes parkolókat, most is sikerült találnunk egyet az út szélén, a vártól nem messze. Innét elsétáltunk a tengerpart felé, ahonnan a várra is nagyon szép kilátás nyílik. Nem volt ma jó időnk, nagyon fújt a szél, ami errefelé nem ritka, de ennek ellenére örültünk, hogy itt lehetünk.

A vár az útról nézve

A vár

Még mielőtt bementünk volna a várba, szétnéztünk egy kicsit a tengerparton. Elég nagy hullámok ostromolták a partokat, néhol sárkányt eregettek a nagy szélben. Ezen a részen gyakran találkozhatunk szörfösökkel is.

A vár a tengerpartról nézve

Sétálni indultunk a vár alatti ösvényen, ahonnét a tengerpartra és a várra is rá lehetett látni.

Ha már itt voltunk, természetesen nem hagyhattuk ki Bamburgh híres várát sem, mely Anglia egyik legszebb kastélya. A környéken már i.e. 1. században is volt élet, de a várról 547-ben tesznek először említést. Rengeteg harcnak adott otthont, a vikingek és a rómaiak is többször ostromolták az épületet, a 18. században építették ujjá, azóta az Armstrong család tulajdonában áll. Itt forgatták a Macbeth és a Robin Hood filmeket is.

A kastély kívül-belül nagyon látványos, de amikor bementünk, kérték, hogy a táskákat tegyük be egy zárható szekrénybe, mert azt nem vihetjük be. Félreértettük egy kicsit, azt hittük fényképezni sem lehet, így a gépeket is bent hagytuk a szekrényben, pedig lehetett volna fotózni, de így bentről sajnos nem tudok képekkel szolgálni. A leglátványosabb rész a börtön volt, ahol viaszbábukkal szemléltették milyen életük volt a foglyoknak és hogy kínozták őket.

Mint sok kastély Angliában, Bamburgh várának is megvannak a maga kísértet történetei. Az egyik egy rózsaszín ruhába öltözött hercegnőről szól, aki állítólag hétévente látogatja a kastélyt, egykori szerelmére várva járja az elhagyatott folyosókat.

A várhoz egy múzeum is tartozik, ahol régi hajók alkatrészeit, fegyvereket és sok más érdekes dolgokat láthatunk.

Kilátás a várból

Egy kicsit még szétnéztünk a faluban a vár környékén, majd elindultunk hazafelé.