2016. április 4., hétfő

Közép-Kelet-Anglia - Kingston Upon Hull

2016/04/02.

Vízi akvárium és séta a városban

Kingston Upon Hull városa az Északi-tengerbe ömlő Hull és Humber folyó torkolatában található. Az ország egyik legfontosabb tengeri kikötője 1293 óta, I. Eduard ekkor építette meg első dokkjait. Korábban a bálnavadászat és a part menti halászat volt a fő iparág, ma már inkább a kereskedelem tölt be fontos szerepet.

Egyenesen a The Deep vizi akvárium parkolójába mentünk. Ez a város egyik legtöbb turistát vonzó látványossága a városnak.

A parkolóban lefotóztuk a hatalmas cápa szobrot, mely egy kőemelvényen állt, majd beálltunk a hosszú sorba, ami a bejárat előtt összegyűlt.

Cápa szobor

A The Deep előtt

Végre bejutottunk, vettünk jegyet és elindultunk felfedezni a területet. Megmondom őszintén, minket annyira nem nyűgözött le, láttunk már ennél szebb akváriumokat is, de egyszer meg lehetett nézni.

Volt egy jégbarlang-szerű része is, az viszont jól nézett ki.

Ezután kimentünk a rakpartra, ahol a teherhajók állomásoztak. Nem tudom, hogy be szabad volt-e oda menni, nem láttunk semmilyen tiltó táblát és senki nem szólt ránk, úgyhogy biztos. Nem volt látványos és különösebben érdekes se, de legalább láttunk ilyen hajókat közelebbről is. A mellette lévő kompkikötőben épp egy komp állomásozott.

Kompkikötő

Arrébb egy kis öbölben már jachtok és halászhajók sorakoztak a vízen.

Egy absztrakt szobor mellett haladtunk el. Nem tudtunk rájönni mit ábrázol, talán a hálónak tűnő tárgy miatt halászok lehetnek.

Megnéztük a gátat, ahol volt egy hatalmas távcső is.

Neil Hadlock emigrációs szobra egy észak-európai családot ábrázol, akik miután elhagyták a hajót a Paragon állomásra mentek, onnét vonattal Liverpool-ba, majd ismét hajóval Amerikába utaztak. 1836 és 1914 között több, mint 2 millió ember haladt ár Hullon keresztül és utazott Amerikába.

A Market Place-en látható a Billy királyként ismert III. Vilmos aranyszobra, aki II. Vilmos névek Skócia királya is volt.

III. Vilmos szobra

Szétnéztünk egy kicsit a történelmi városközpontban is.

A Town Hall épülete

Viktória királyné szobra a Town Hall épülete előtti teret díszíti.

A Hull Minster Anglia legnagyobb plébániatemploma. Története az 1300-as évekig nyúlik vissza. Állítólag belülről is érdemes meglátogatni, mi csak kívülről fotóztuk le. Valami munkálatokat csináltak éppen rajta, lehet nem is volt látogatható pillanatnyilag.

Hull Minster

Elsétáltunk a Princes Quay környékére, ami egy bevásárlóközpont. Érdekessége, hogy a Prince's Dock felett álló oszlopokra épült, innen kapta a nevét is. 1991-ben nyitották meg. Nem mentünk be, mert nem akartunk vásárolni, inkább csak a Dock-ot néztük meg.

Princes Quay

Prince's Dock

A Búr háborús emlékmű két kőből faragott dél-amerikai egyenruhás katonát ábrázol a csatatéren.

Búr háborús emlékmű

Hull belvárosa nem csúnya, maga a város úgy teljes egészében mégsem lopta be magát a szívembe. Valószínűleg van még látnivaló, amit nem néztünk meg, de amit láttunk nem volt nagy durranás. Egyszeri kirándulásnak azonban jó volt, a csalódottság csak azért van, mert többet vártunk tőle.