2016. október 10., hétfő

Dél Anglia - 2. rész - Canterbury és Dover

2016/10/08 - 2016/10/09.

Sátorozás délen

2. nap

Canterbury és Dover

Reggel szétbontottuk a sátrat és elindultunk Canterbury felé, de előbb tettünk egy kis kitérőt a közeli tengerpartra. Elég szeles volt az idő, több sárkányrepülőst is láttunk a parton. Maga a tengerparti rész nem volt kifejezetten látványos, ezért nem is időztünk itt sokáig.

Canterbury

Folytattuk a vársnézést Canterbury-ben, ott ahol tegnap abbahagytuk. Sajnos nem volt túl jó időnk a mai nap, esett az eső egész délelőtt. Megtaláltuk a Szent György tornyot /St George's Tower/, mely a sétálóutca közepén áll. Kicsit érdekes látvány ez a régi torony az újabb épületek között. Az óratorony tulajdonképpen a Szent György Mártír /St George the Martyr/ középkori templom maradványa.

Canterbury városfalai védelmi célokat szolgáltak. Az első falakat még a rómaiak építették 270 és 280 között. Legalább öt kaput helyeztek el a falakba, összekötve a régióban található római utak hálózatával. A római Nagy-Britannia összeomlásával Canterbury hanyatlásnak indult, de a falak megmaradtak. Az angolszászok megőrizték a védőfalakat, kápolnákat építettek a kapuk nagy részén, és azokat Canterbury megvédésére használták a viking támadások ellen. A 18. és 19. század folyamán az összes kaput megsemmisítették, a Nyugati kivételével. A fallal körülvett körzet nagy részeit ledöntötték, hogy utat engedjenek az új utaknak és épületeknek. Ennek ellenére a megmaradt falak még ma is nagyon szép állapotban vannak.

A Szent Ágoston apátság /St Augustine's Abbey/ egy bencés kolostor volt. Az apátságot 598-ban alapították, és kolostorként működött egészen az angol reformáció feloszlatásáig. A 19. század közepén lebontották, romjait történelmi értéke miatt megőrizték.

Az apátság díszes kapuházát, a Fyndon’s Gate-et 1301 és 1309 között építették. A bejárat feletti kamra a kolostor állami ágykamrája volt. 1625-ben I. Károly angol királynő és Henrietta Maria királynő aludt ebben a kamrában, miután a canterburyi székesegyházban házasságot kötöttek. A kapu ma egy iskola részét képezi.

Fyndon’s Gate

A kapu egy kis tér felé néz, melyet két szobor díszít. Ethelbert és Bertha szobrai megalkotásakor azt a jelenetet akarták ábrázolni, amikor Ethelbert jön, hogy üdvözölje Berthát, és elmondja neki Ágoston és szerzeteseinek érkezését, miután visszatért a Szent Márton-templom istentiszteletéről.

Ethelbert király szobra

Bertha királynő szobra

A Burgate Streeten, a Szent Mária Magdolna templom előtt egy régi heraldikai emlékmű található, amelyet azáltal védtek meg, hogy üvegfalakkal és masszív tetővel ellátott "dobozba" zárták.  Sajnos az üveg nagyon tükröződik, nem lehetett róla jó képeket csinálni.

Világháborús emlékmű

Dover

Hirtelen ötlettől vezérelve úgy döntöttünk átmegyünk Doverbe és megnézzük honnan indulnak a kompok Franciaország felé. Még soha nem utaztunk komppal és nagyon kíváncsiak voltunk. Leparkoltunk a kompállomás közelében és rögtön szembetűntek a hatalmas és gyönyörű fehér sziklafalak, melyek a tengerpartot szegélyezik.

Kompállomás

Sétálgattunk egy kicsit a környéken, megnéztük a tengerpartot is. Nem láttunk túl sokat a városból, ahhoz túl kevés volt az idő, de amit láttunk, az nagyon tetszett.

Doverben nagyon sok a látnivaló, simán el lehetne itt tölteni 2-3 napot, valószínűleg egyszer vissza is fogunk térni ide legalább egy hétvégére. Ízelítőnek azért mindenképp jó volt.