2021. december 31., péntek

Skócia - Cairngorms - 2/1. - Utazás Aviemore-ból Balmoralba és a The Still Viewpoint

2021/12/23 - 2021/12/26.

Karácsonyozás a Cairngorms Nemzeti parkban

2. nap - 1. rész

Utazás Aviemore-ból Balmoralba

Mai tervünk megnézni a skót piramist Balmoral erdeiben, egy túra keretében. Balmoralba másfél óra volt az út, gyönyörű helyeken végighaladva, több helyen meg is álltunk néhány fotó erejéig. Az út egy része a Snow Road-on /Havas út/ haladt végig, mely nagyon híres és Skócia legmagasabb helyein fekszik, a Highland-en.

8 óra körül sikerült csak elindulnunk, még tettünk egy kitérőt Aviemore felé, mert tankolnunk kellett. Az utak minősége elég rossz volt, jeges, csúszós, nagyon kellett a téli gumi, anélkül balesetmentesen nehéz lett volna közlekedni. A nemrég felrakott gumik viszont nagyon szépen muzsikáltak, szinte nem is lehetett érezni, hogy csúszkál a kocsi.

1. megálló Aviemore-t elhagyva volt valahol, sajnos a pontos helyeket nem jegyeztem fel, de ez nem is nagyon számít.

2. megálló az egyik magasabban fekvő területen volt, ahonnét nagyon szép kilátás nyílt a környező hegyekre és pont volt egy kis parkoló az út mellett, ahova be tudtunk állni.

The Still Viewpoint
/A Still kilátó/

Az útról észrevettünk egy sziklás kőbánya részt, jéggé fagyott apró vízeséssel. Későn vettük észre és már nem tudtunk megállni, de párom megfordult és visszamentünk. Itt található a Still viewpoint /Still kilátó/ is, a Google tértépen Still art sculpture néven található. A terület egyébként a Glenlivet birtokhoz tartozik és bár kevés infót találtam erről a helyről, de egy kőbánya működött itt valaha.

A Still kilátóhoz egy út vezet felfelé, a dombtetőre. A kilátó egy négyszög alakú keret, mely az Avon folyó és Tomintoul falva felé néz.

Kilátás az Avon folyóra

Kilátás föntről a bányaterületre

Tomintoul falva

Ahogy továbbmentünk egyre magasabban fekvő területeken haladtunk át, kacskaringó, kanyargós, dimbes-dombos utakon. Errefelé egyre több volt a hó is. Csináltam egy videót út közben:

A Lecht síközpont mellett elhaladva már tiszta fehér volt minden, teljesen télbe öltözött a táj. Itt nem nagyon tudtunk megállni, de arrébb sikerült egy leállót találnunk. Még itt is sok hó volt:

Később elkezdett esni a hó út közben, amit szintén megörökítettem egy videón. Sajnos közeledve Balmoral felé a hóesés elállt.