2022. január 29., szombat

Wales - 3/3. - Ceredigion - Tresaith Waterfall

2022/01/22 - 2022/01/25.

Utazás Ceredigionba

3. nap - 3. rész

Tresaith vízesés
/Tresaith Waterfall/

Visszafelé a szállásra pont útba esett a tengerparton található Tresaith vízesés, ezt még sikerült ma megnéznünk sötétedés előtt. A Tresaith nevű pici faluban leparkoltunk a part mellett, nem akartunk sokat időzni, csak a vízesést szerettük volna megnézni, bár amilyen pici ez a falu, a tengarparton kívül más látnivaló nincs is. Először azt hittük, hogy a vízesést balra kell keresnünk, ezért arra indultunk el, de a vízállás elég magas volt, ezért nem tudtunk túl messzire elsétálni.

Nagyon tetszettek a különféle formájú színes sziklák, amik leginkább közelről mutatnak a legjobban, csináltam is róluk jónéhány képet.

Ahogy beljebb sétáltunk a sziklák mellett és visszanéztünk a hátunk mögé, megpillantottuk a vízesést, eddig tehát rossz irányban kerestük. Errefelé már úgysem tudtunk volna tovább menni, mert túlságosan kijöttek a hullámok, így elindultunk az ellenkező irányba, a zuhatag felé.

A vízesés messziről

Kissé szomorkás volt az idő és már kezdett lemenni a nap is, amit nagyon sajnáltam, mert jobb képeket is lehetett volna itt készíteni, jobb fényviszonyok mellett. A Saith folyóból a tengerparti sziklán lezúduló víztömeg igazán drámai hatást kelt. Nagyon szeretjük a vízeséseket, de olyat, ami a tengerbe ömlik igazán ritka találni, ezért mindig örülök, ha rábukkanok egyre. A környezete is lenyűgöző, hol a vízesést, hol a környező sziklákat fotóztam.

Tresaith vízesés

Azt meg kell jegyeznem, hogy a vízesés megközelítéséshez dagálykor át kell mászni a sziklákon, ami némi nehézséget jelenthet. Apály idején a homokon át is elérhető. Nagyobb esőzések idején dúsabb a vize, most épp csak egy kis vékonyka csík látszott, de még így is határozottan tetszett. A parkolóba visszatérve még csináltunk pár képet egy kerítésen pózoló vörösbegyről.

Ma is nagyon szép helyeken jártunk és ismét nagyszerű élményekkel tértünk vissza a szállásunkra. Vacsorára főztünk egy finom paprikás krumplit. Ez volt itt az utolsó esténk és még utoljára megmártóztunk a Jakuzziban is. Illetve csak én és a párom, többieknek most nem volt kedvük hozzá.