2022. január 29., szombat

Wales - 3/1. - Pembrokeshire - Ffynone vízesés

2022/01/22 - 2022/01/25.

Utazás Ceredigionba

3. nap - 1. rész

Ffynone vízesés
/Ffynone Waterfall/

Reggel nem keltünk túl korán, megreggeliztünk és 10 óra után elindultunk megnézni egy erdei vízesést. Írták, hogy egy igazi rejtett kincsről van szó, de képeken nekem csak egy átlagos vízesésnek tűnt, ennek ellenére megnéztük, mert nem volt túl messze, mindössze 40 percre volt a szállásunktól. Azt kell mondjam, kellemesen csalódtam, élőben valóban gyönyörű és különleges.

Saját parkolóval rendelkezik, fizetni nem kell érte, de érdemes Google térkép segítségével menni, mert a parkoló kicsit el van rejtve. Nem túl nagy, csak pár kocsinak van hely, de nem is túl sok turista fordul itt meg, szerencsére.

A vízesés a Dulas folyón található, amely egy érintetlen völgybe vezet az erdőben. A parkoló végében egy kapun áthaladva a folyó melletti ösvényen kell haladni, egy látványos erdőn keresztül, amiben az uralkodó növény a fenyő. A vízesés kb. 20 percnyire található.

A parkolóból vezető ösvény a vízesés felé

Elhaladtunk egy kis gát mellett, innét a folyó egy darabon kisebb tóvá szélesedik. A gát eléggé látványos volt, de sajnos nem volt túl jó a rálátás, túlságosan belelógtak a fák.

Egy kis házhoz érkezve egyenesen kell tovább haladni, ez az út közvetlenül a vízeséshez visz.

Megéskeztünk a Dulas folyó apró szurdokához, amin ez a kicsi, de annál látványosabb vízesés kialakult. A víz sekélynek tűnt, de ilyenkor télen nem szerettük volna kipróbálni mennyire az, nyáron viszont sok idelátogató meg szokott mártózni benne, bár a medencéje nem túl nagy.

Egy földre fektetett farönkön át lehet kelni a folyón, anélkül, hogy vizesek lennénk és onnét felmászni a vízesés feletti területre.

Sajnos nem sok minden látszik a vízesés tetején lévő kilátóból, viszont a kanyargó folyóvölgyre nagyon szép a kilátás. Aki ügyes, itt le is tud mászni a folyó aljára, én ezt inkább kihagytam, a többiek viszont lemásztak. Én nem mertem megkísérelni, bár nagyon szerettem volna.

A víz áramlását követve, balra még el lehet sétálni és föntről végig nagyon szép a kilátás. Később tisztásabb részek is vannak, ahol könnyű lemenni a folyóhoz és több kisebb vízesést is találtunk még.

A másik látványos vízesés nagy mértékben hasonlít az előzőhöz, csak kicsit másabb környezetben.

Elérkeztünk a folyónak ahozz a szakaszához, ami már nem igazán látványos és ott visszafordultunk.

Végül visszasétáltunk a parkolóba, ugyanazon az úton, amin jöttünk. Visszafelé még megálltunk kicsit megnézni közelebbről azt a részt, ahol a folyó kiszélesedik és egy kisebb tavat alkot.

Nem csak a vízesés, de maga a séta is nagyon érdekes volt. Sok látnivaló van itt a természet szerelmesei számára. Rendkívül nyugodt és békés hely ez, tökéletes ahhoz, hogy elbújjunk egy kicsit a nyüzsgő mindennapok elől és élvezzük a természetet és a csendet.