2017. április 12., szerda

2017/03/24-2017/03/26.

Cardiff Vára
/Cardiff Castle/

Cardiffi kirándulásunk során egyik célpontunk Cardiff vára volt. Nem megszokott dolog, hogy egy várat a belváros kellős közepére építenek, de ebben az esetben ez a helyzet. Cardiff várát 1093-ban építették római romokra. Itt tartották fogva a 12. század elején Hódító Vilmos legidősebb fiát, Róbertet. A 19. században az akkori világ egyik leggazdagabb embere Bute márki William Burges építész segítségével középkori stílusban felújította az épületegyüttest. A márki halála után a vár Cardiff város kezébe került.

A díszes óratornyot már kívülről is megcsodálhattuk. A tornyot William Burges tervezte, aki rajongott a középkori gótikus építészeti stílusért, így ezek a stílusjegyek is megfigyelhetők rajta. Sajnos ide nem lehetett bemenni, csak szervezett tour keretében, némi pótdíj ellenében.

Az óratorony

A torony egyik szobra

A toronyhoz vezető folyosó

Ahogy beléptünk a vár udvarába megcsodálhattuk a hatalmas parkot, ami a vár területén található.

A bejárattal szemben

Először az erődbe látogattunk, ami egy normannok által épített mesterséges dombra épült. Az eredeti épület fából készült, 1130-ban építették át a jelenlegi kő verzióra.

Az erődhöz vezető lépcső alján

Az erőd

Az erőd belső tere

Az erőd tetejére lépcsőkön juthattunk fel, ahonnan nagyon szép kilátás nyílt a városra és a vár többi részére:

A Várpalota a főbejárattól balra található. A középkori fantasy hatások itt is nagyon jól megfigyelhetőek. Nagyon szép termeket láthattunk ebben az épületben. Először az arab szobát csodálhattuk meg. Ebben a kis helyiségben nekem kicsit olyan érzésem volt, mintha az Ezeregyéjszaka meséi keltek volna életre. Tipikus arab építészeti remekmű.

Az arab szoba

Az arab szoba mennyezete

Ezután a Bankett terem következett.

A Könyvtárteremben rengeteg régi könyvet és pár szobrot láthattunk.

Következő helyiség talán egy nappali szoba lehetett, de erről nem találtam semmi információt.

Miután kigyönyörködtük magunkat a várpalotában, tettünk egy sétát a várfal tetején, ahol legnagyobb meglepetésünkre egy lépcsőt találtunk, ami egyenesen a várfal belsejébe vezetett. Ezt a bukert menedéknek használták a 2. világháborúban. Egy tárolóhelyiség és egy konyha is található benne, amit büféként is szolgálhatott, legalábbis az ártáblázat erről árulkodik.

Az alagút a várfalban

A konyha vagy büfé

A büfé menüje

A várfal tetejéről szép kilátás nyílt a vár területére.

A várfalon

Végül visszajutottunk a kiinduló ponthoz, a jegyiroda és az ajándékbolthoz. Ekkor vettük észre, hogy vezet egy lépcső lefelé, így hát megnéztük mi van arra. Egy katonai múzeumot találtunk.

Összességében egy szép és érdekes várat láthattunk. Nekem leginkább a 2. világháborús bunker tetszett, ott belegondoltam abba, hogy milyen lehetett ott bújdokolni. Mintha tettünk volna egy időutazást azokba a háborús időkbe. A vár területe hatalmas, de az épületek csak kis részét teszik ki, nekem kicsit feleslegesen nagynak tűnt a kihasználatlan zöld terület.