Oldalak

2017. március 10., péntek

Loch Ness - 3. rész - Redcastle

2017/03/04-2017/03/06.


Loch Ness

Redcastle - Az elhagyatott kastély


Másnap még mindig szemerkélő esőre ébredtünk, de 10 óra magaslatában elkezdett kisütni a nap, az eső pedig elállt. Onnantól kezdve nagyon szép idő volt egész nap.

Első állomásunk a Redcastle volt. Csak véletlenül bukkantam rá az interneten böngészés közben, de már akkor tudtam, hogy ezt látni kell. A látnivalók között egyik weboldalon sem szerepel, ugyanis a Redcastle egy elhagyatott kastély. Én viszont mindig is szerettem az ilyen dolgokat, mert van benne valami sejtelmes.



A Redcastle történelmileg ismert neve Edirdovar vagy Ederdour. Ez a középkori épület a Black Isle-n található Killearnan közelében. Én a GPS-be egyszerűen úgy írtam be, hogy Redcastle és így egyből meg is találta. A nevét a kő színéről kapta, amelyből épült. Jelenleg romos állapotban található, belülről nem látogatható veszélyessége miatt, kerítéssel körbekerített.

A várat a 12. században építették. Az épület jelenlegi arculatát a 17. században kapta, majd a 19. században átépítették. A II. világháború óta lakatlan.


Mindenképp érdemes megnézni, nem csak maga a Kastély érdekes, de a környezete is nagyon szép.






A Redcastle-től pár méterre...
A felhő-takarta hegyek



Inverness irányában félúton megpillantottunk az autóból egy régi repülőgépet. Gyorsan kerestünk egy parkolóhelyet és visszamentünk közelebbről is megszemlélni. A kiírás alapján valamikor repülőgép múzeum lehetett itt, de csak ezt az egy repülőt láttuk. Ma már vendégházként működik az épület.


A pilótafülke




Kapcsolódó bejegyzések:














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése