2022. augusztus 15., hétfő

English Riviera - 2/2. - Babbacombe és Oddicombe Beach

2022/07/30 - 2022/07/31.

Visszatérés a Riviérára

2. nap - 2. rész

Babbacombe és Oddicombe Beach

A mai napot egy kis tengerparti sétával zártuk, a Babbacombe Beach-et akartuk megnézni, de azt nem tudtuk, hogy innét át lehet sétálni az Oddicombe Beach-hez is, így végül két legyet ütöttünk egy csapásra, vagyis 2 nagyon szép strandot is sikerült megnéznünk egyszerre.

A Babbacombe Beach-nél van közvetlenül a tengerparton egy parkoló, a legcélszerűbb itt leparkolni, de sajnos csak kevés kocsinak van hely. Már nekünk sem volt, de a WC helyiség elé sikerült beállnunk úgy, hogy nem zavartuk a forgalmat. Ez a parkoló is fizetős, mi 1 órára vettünk jegyet, ami igazából elég ahhoz, hogy mindkét tengerpartot végigsétáljuk, de kissé sietősre kellett fognunk a dolgot. Célszerűbb szerintem legalább két órára kifizetni.

Babbacombe Beach

Torquaytól keletre fekszik a Babbacombe Beach. Ez a kavicsos strand gyönyörű ívet alkot és ha kicsit kevésbé lenne felkapott, tökéletes lenne a félrevonuláshoz. A strand felett helyezkedik el  a Downs, mely Anglia legmagasabban fekvő promenádéja. Biztosan gyönyörű a kilátás onnan fentről, de erre nekünk ma sajnos nem jutott idő, így megelégedtünk azzal, hogy csak a partot sétáltuk végig.

Először a jobb kézre eső oldalon néztünk szét, a hullámtörő környékén, errefelé gyönyörű sziklás részek vannak.

Megemlékezés II. Erzsébet trónra lépésének 70. éves évfordulója alkalmából

Kisétáltunk a hullámtörőre, ahonnét nagyszerű kilátás nyílik Babbacombe part felett elterülő városrészére, a sziklákra, amiket az előbb néztünk meg közelebbről és az Oddicombe Beach-re.

Az Oddicombe Beach vörös sziklái

A másik irányba sétálva az Oddicombe Beach-re lehet eljutni. Az sem kevésbé szép, mint ez, úgyhogy nagyon érdemes.

Kávézó a Babbacombe Beach-en

Visszanézve a Babbacombe Beach-re

Az Oddicombe Beach

Az Oddicombe felé vezető ösvény mellett van egy kisebb vízesés, esős napokon valószínűleg több víz csordogál benne, mint most, a nagy szárazság Angliát is elérete, szokatlan is, hogy alig esik eső mostanában.

A vízesés helye

Az Oddicombe Beach-re egy másik módon is el lehet jutni, működik itt egy sziklavasút, amivel pillanatok alatt le lehet menni a városból vagy épp fel. Állítólag gyalog is le lehet jutni közvetlenül erre a partra, mindenesetre mi a kiépített parti ösvényen mentünk át a Babbacombe Beach-ről.

A sziklavasút épülete

A parton színes kis kunyhók sorakoznak, amiket elvileg ki is lehet bérelni. Van itt egy stand is, ajándéktárgyakkal, valamint kávézó.

A strand végében megcsodálhatjuk a drámai, vörös színű homokkő szilákat. Ez egy sokkal puhább kőzet, mint a mészkő, ezért a szél folyamatosan koptatja. Ebből adódóan a part homokja is vörös színű, ami iszonyat jól néz ki. Annyira tetszett, hogy muszáj volt hoznom belőle. Az Angol Riviéra partjainak nagy részét ezek a vörös sziklafalak szegélyezik. A Torbay-t egyébként Geoparkká nyílvánították, változatos geológiája miatt.

Babbacombe

Babbacombe Beach

Még éppen időben értünk vissza a parkolóba, mielőtt lejárt volna a jegy. Én szívesen megnéztem volna még más partokat is, de 4 és fél óra az út hazáig, ezért már nem akartunk tovább időzni semmivel. Babbacolbéban még lőttem egy képet a kocsiból:

Hazafelé kicsit be volt állva az autópálya, ezért az a 4 és fél óa kicsit több lett és még meg is álltunk egy Mekinél enni. A Riviéra egy valóban egyedi hely Angliában, szerintem biztosan jövünk még ide. Látnivaló az bőven akad még és lehet jövőre Jet ski-zünk is egyet Brixham-ben.