2020. június 5., péntek

West Yorkshire - Túra Uptontól Badsworth-ig

2020/05/18.

Upton - Badsworth túra

Miután sikeresen átköltöztünk Uptonba és a koronavírusos korlátozásokat is lazították, egy rögtönzött sétát tettünk az új lakóhelyünktől egészen az egyik szomszéd kis falucskáig, Badsworth-ig. Uptonban parkolási lehetőség nagyrészt csak a tónál van, úgyhogy aki szeretné végigjárni ezt a túrát az ott parkolhat és így a kiindulási pont is változik egy kicsit, mi itthonról indultunk.

Túra táv: 6,78 mérföld /10,9 km/
Minimum szükséges idő: 3 óra
Legmagasabb pont: 85 m
Szintkülönbség: 47 m
Nehézségi fok: könnyű
Parkoló: Ingyenes parkoló Uptonban a Wagon Lane-en, a Fishing Lake /halastó/ mellett.

A térkép

A túra GPX file-ja innét letölthető: link, az alábbi módon:

Regisztrálj az oldalra vagy lépj be, majd az általam megadott link oldalán a "Menü" alatt  válaszd az "Export to GPX" menüpontot, mely elmenti a filet, ami aztán a mobilra letöltött Viewranger programból megnyitható.

A túra a térkép és a GPX file segítségével jól követhető, ezért most nem nagyon írok útvonalat. Ma kicsit nosztalgiáztunk, egy üveg boroskólával indultunk el, melyet általában sátorozások alkalmával csináltunk, hogy kicsit megnézzük a sátorhely környékét, a környező utcákat, falvakat. Azért is örülök, hogy Uptonba költöztünk, mert itt rengeteg gyalogos ösvény van és gyalog felfedezhetőek a környező települések. Az idén második túránkat tesszük itt és elmondhatom, hogy nagyon szép környék. Aki szereti a vidékies légkört, annak érdemes a környéken sétálgatni.

Indulás

Upton jóval cendesebb, mint Leeds volt és nincsenek olyan gettó negyedek, mint ott, viszont nem túl nagy, inkább csak falunak mondható, mégis nagyon örülünk, hogy ide költöztünk. Vannak hátrányai, pl. nincs a közelben túl sok nagy bolt, de kocsival minden megoldható. Ma kissé szomorkás időnk volt, de az eső nem esett. Nem akartunk most sehova se utazgatni, ezért gyalog indultunk útnak, a mellettünk lévő kis faluba. Azt viszont nagyon szeretem Uptonban, hogy rengeteg a gyalogút, ahol lehet sétálgatni és itt van egy hatalmas park is, halastóval. Igaz, ott már jártunk, de most ismét azon a területen haladtunk át.

Upton utcakép

A park bejárata

A parkban is rengeteg gyalogösvény van, sokfelé lehet menni, mi ismét a halastó felé indultunk el.

Most minden zöldebb volt, mint amikor utoljára itt jártunk és sokkal több volt az ember is, van aki csak sétálgatott, de sokan horgásztak is.

A halastó

A halastót elhagyva, hamarosan egy újabb tó mellett haladtunk el, ebben is horgásztak, de sokkal kisebb volt, mint a másik. Ezt is láttuk már legutóbb, amikor erre jártunk.

A parkból kiértünk a falu másik végére, itt van néhány tetszetős épület, aiket le is fotóztam.

Upton Arms Hotel

Kiértünk a faluból és ezután egy darabig a főút mellett haladtunk tovább, ami nem volt túl kellemes, mert gyakran jöttek az autók és mindig le kellett húzódnunk az út szélén lévő bozótosba.

Alig vártuk, hogy lekanyarodjunk a főútról a gyalogútra, ahol nagyon szép zöld mezők és búzatáblák tárultak a szemünk elé.

Badsworth village

Mielőtt besétáltunk volna Badsworthba, megálltunk néhány percre búzamezőt fotózni. Nekem ezek mindig is nagyon tetszettek.

Kicsivel arrébb egy kismadár pózolt az egyik fán, elég közel volt hozzánk, úgyhogy sikerült néhány jó képet csinálnom róla. Ezek azok a képek, amire azt szoktam mondani, ha másért nem is, de ezért érdemes volt eljönni.

Badsworth mindössze kb. 600 fős lakossággal rendelkezik. A falu neve a régi angol nyelvből ered, melynek jelentése Bades földje.

A falu központjában a Szt. Mária templom áll, ez a település leglátványosabb része.

Szt. Mária templom

Érdemes a házakra is egy pillantást vetni. Maga a falu rendkívül nyugodt és csendes, az igazi vidéki Angliát tükrözi.

Visszafelé ismét elég forgalmas úton mentünk egy darabig, de hamarosan elérkeztünk az ösvényhez, amely visszavitt Uptonba.

Az Upton felé vezető gyalogösvény nekem nagyon tetszett, bal kézre még virágzott a repce egy hatalmas területen, bár már nem volt olyan sok virág rajta, látszott, hogy egyszer már szüretelték, de még így is szép látványt nyújtott a végtelen sárga repcemező.

Szántóföld

Egy szálloda a fák mögött

Repcemező

Visszaérkezve Uptonba

Ismét átvágtunk a park területén, ezúttal a másik oldalán. Egy elkerített nagy mező szélén vadnyulak legelésztek, sajnos elég messze voltak, nem nagyon lehetett fotózni őket. Egy használható kép született, de az se lett a legjobb:

Hamarosan hazaérkeztünk. Kellemes kis sétát tettünk és egyáltalán nem volt megerőltető a majdnem 7 mérföldes táv ellenére sem. Nagyon kellett már ez a kis levegőzés, az pedig csak hab volt a tortán, hogy még egy ilyen helyi séta során is láttunk szép tájakat. Nem bántam meg, hogy magammal vittem a fényképezőgépet.