2019. szeptember 28., szombat

Skócia, Loch Lomond - Inchconnachan sziget 2. nap

2019/09/14 - 2019/09/15

Sátorozás a kenguru szigeten

2. nap

Reggeli séta és sátorbontás

Az eső egész éjszaka esett. Én nagyon szeretem hallgatni, ahogy kopog a sátor tetején. Vszonylag jól aludtunk, a hálózsák kényelmes volt és nem tört a föld sem, mert vittünk önfelfújós, hálózsák alá való matracot is. Én persze kengurukkal álmodtam... Fél 7 körül felébredtünk, kicsit még lazultunk az ágyban, majd 7 óra környékén rászántuk magunkat, hogy elmenjünk egy reggeli sétára, hátha most nagyobb szerencsénk lesz.

Az eső már elállt, egy kicsit lehetett látni az ég alatt a napfelkeltét is, de nem volt annyira látványos. A levegő friss volt és egyáltalán nem volt hideg.

Kibújtunk a sátorból

Napfelkelte

A sártunk messziről

Arra mentünk, ahol előző nap láttuk azt az egy kengurut. Egy darabig a gyalogúton haladtunk, majd arra gondoltuk, nagyobb esélyünk van látni őket, ha a sűrűjében megyünk. Ezután mentünk árkon-bokron, de egy darab kengurut sem láttunk...

Érdekes volt, hogy a kitartó esőzés után a növényzet egyáltalán nem volt vizes. Nem is értettük ez hogy lehetséges.

Rengeteg fajta gomba volt a szigeten, gondolom ezek között olyan is akadt, ami ehető. Jó lett volna szedni, de sajnos nem ismerjük annyira őket, hogy meg tudjuk állapítani melyik a jó és melyik nem, így elvetettük az ötletet.

A viharok ebben az erdőben is pusztítanak rendesen, rengeteg kidőlt fát láttunk.

A tó vize nagyon tiszta volt

A parton néhol táblák voltak kihelyezve, melyen rajta volt a sziget neve és egy kép a fajdkakasról. Hát sajnos ilyennel sem találkoztunk.

Fajdkakas

A sziget szélén egy kisebb tavat találtunk. Tó a tóban. Érdekes, hogy ennek teljesen fekete színű volt a vize, melyet valószínűleg a közelében lévő fenyők tűlevelei színeztek el, melyek folyamatosan ebbe a kis tóba hullanak.

Tó a tóban

Közelebbről

Halott kárókatona

A tóban úszkáló kacsák cukik voltak, biztosan éhesek lehettek, ahogy megláttak minket, jöttek oda felénk a parthoz. Volt nálunk egy csomag saláta, amit a wallabyk etetésére szántunk /ha növényeket eszenk biztosan szeretik azt is/, megkínáltam vele a kacsákat, de kiköpték. Valami finomabb kaját szerettek volna, de más nem volt nálunk.

Egyszer csak zajt hallottam. Balra néztem és tőlünk kb. 10 méterre egy kengurut láttam elszaladni a domboldalon. Nagyon gyors volt, addig sem jutottam el, hogy a fényképezőt felemeljem és már el is tűnt. De ki tudtam venni az alakját, egészen biztosan az volt. Utána elindultunk arrafelé, amerre láttam, de már híre-hamva sem volt.

Kezdtünk megéhezni, ideje lett volna már reggelizni, úgyhogy 10 óra környékén visszatértünk a sátrunkhoz.

Reggeli után, mivel volt még jócskán időnk, mégegy kört tettünk a szigeten, de kijelentettem, hogy a sűrűjébe mostmár nem megyek, abból elég volt. A gyalogúton maradtunk. Az egyik helyen láttuk a wallabyk lábnyomait, amik eléggé frissnek tűntek. Azt beszéltük, talán több esélyünk lett volna látni őket, ha nem "rohangálunk" utánuk végig a szigeten, hanem megálltunk volna valahol, elrejtőzünk és várunk. Egyszer egész biztosan felbukkant volna valamelyik. De talán majd legközelebb...

Dél környékén szétbontottuk a sátrat, fél óra múlva mindennel elkészültünk és a pakkokkal elindultunk vissza oda, ahol tegnap kitett minket a taxi. A férfi megint ott volt, volt egy nagyon aranyos és játékos kutyája, jött oda hozzánk mindig, hogy játsszunk vele. A férfi mondta, hogy ha legközelebb megyünk, ne béreljünk taxit, szóljunk neki, ő majd ad csónakot. Na persze, telefonszámot azt nem adott. Nem is igazán vettük komolyan.

A taxi 5 percet késett, már azt hittük nem is jön. Épp a telefonszámot keresgettem, amin tudunk szólni nekik, amikor megérkezett. Még jó, hogy nem telefonáltam... Most másik hajóval jött, ez sokkal jobb volt, nem himbálózott annyira mint a tegnapi. Az út is kellemesebb volt visszafelé, de amikor begyorsított az nem tetszett. Olyan volt, mintha a jetskivel mennénk, csak ez nagyobb. Most senki nem lett vizes mire Lussba értünk. Megköszöntük a taxisnak és elbúcsúztunk.

Ez a szigetes sátorozás nagyon kellemes volt, teljesen belelkesültünk és azt beszéltük, hogy jó lenne a többi szigetet is így felfedezni. Persze azokon nem élnek kenguruk, de talán a többi is rejt érdekes dolgokat. Tehát valószínűleg nem ez volt az utolsó lakatlan szigetes kalandunk.

Balloch Kastély és kert
/Balloch Castle and Garden/

Mielőtt elindultunk volna hazafelé még benéztünk a Balloch kastély kertjébe és tettünk ott is egy sétát. Az idő nagyon jó lett, végre kisütött a nap is. Örültünk volna, ha előző nap van ilyen jó idő.

Fából faragott szobor a parkolóban

A Balloch Kastély egy 19. századi vidéki ház, mely szintén a Loch Lomond paórtján terül el egy hatalmas parkosított kertben. A régi kastélyt a 13. században építették, de a 19. században az akkori tulaj lebontotta és helyére megépítette a ma is látható kastélyt. Az épületet belülről sajnos nem lehetett megnézni.

Balloch Kastély

A Loch Lomond

A területen két rendezett kert is található, egy fallal körülvett és egy fő kert. Mi a fallal körülvett kert felé indultunk el, amit hamarosan meg is találtunk.

A parkban van egy ún. Fairy Trail, azaz Tündér út, melynek keretében meg lehet keresni a terület különböző részein elszórt fából faragott szobrokat. Ez azonban térkép nélkül lehetetlen. Mi is csak azokat láttuk, amikkel a séta során találkoztunk.

A fallal körülvett kertben sok szép érdekes virág volt, olyan is, amilyet még soha nem láttunk azelőtt.

Ezután a tópartra jutottunk. Végigsétáltunk a gyalogúton, mely egy darabig a tó mellett vezetett, majd egy erdős részen haladt keresztül, míg végül visszaérkeztünk a parkolóhoz.

Hidroplán

A parkolóból kifelé menet megálltunk egy fél pillanatra egy faszobornál, amit már az autóból kiszúrtunk. Ez egy bagoly lenne, de nem szálltam ki, csak lehúztam az ablakot, így csak oldalról fotóztam le.

Kellemes volt ez a délutáni séta a parkban és ez az egész két napos kirándulás friss energiával töltött fel minket. Skóciában sosem csalódunk.