2023. május 31., szerda

Skócia, Dumfries & Galloway - 1/2. - Castle Cary Holiday Park

2023/04/18 - 2023/04/20

Dél Skócia - Dumfries & Galloway

1. nap - 2. rész

Castle Cary Holiday Park

Déltől már el lehetett foglalni a sátorhelyet, így a Crichope Linn után egyből a kempingbe mentünk. Manapság már egy sátorhely sem olcsó, főleg egy jobb helyen, 2 éjszakára 45 fontot fizettünk, amit ahhoz képest, hogy csak egy sátorhely, kicsit soknak találok. Na jó, elektromos áram is járt hozzá, de akkor is... Viszont az tény, hogy csodálatos környezetben található, egy 16. századi kastély mellett és gyönyörű kilátással a helyi erdőkre, mezőkre és a Cree folyó torkolatára. Ha még mindez nem lenne elég, a közepén még egy tó is található.

A kempingről és a 3 napos kirándulásról egy rövid összefoglaló videó itt tekinthető meg:

2 óra körül érkeztünk meg a Creetown faluban található Szabadidőközpontba, felhúztuk a sátrat, majd elmentünk bevásárolni, mert este paprikás krumplit akartunk főzni és nem vittünk hozzá mindent. Nem volt sok sátrazó a kempingben, rajtunk kívül csak egy idősebb pár volt.

Magáról a kastélyról szinte semmit nem találtam, csak annyit, hogy a 16. század körül építették, főúri stílusban. Mellette a The Laird’s Inn étterem, melyet a kastély egy részéből alakítottak ki. Állítólag mindig nagyon sok a vendég, ezért érdemes előre asztalt foglalni.

A kempingben valóban tényleg minden van, még egy kis minigolfpálya is. Mellette kávézó és uszoda, kinti és benti medencével. Most nem volt kedvünk uszodába menni, de amikor először voltunk itt, akkor kipróbáltuk. Elég hideg volt a vize.

Minigolf pálya

A Szabadidőparkban található tó a Loch Murray névre hallgat. Benne vadkacsák és egy hattyú úszkált. A tó nagyon szép környezetben van, mögötte a faházak messziről és bizonyos szögből olyan látványt keltenek, mintha közvetlenül a tó mellett állnának, pedig valójában kissé beljebb vannak.

Nagyon sok vadnyúl volt mindenfelé, szinte mindenütt lehetett őket látni, de nagyon fürgék és vadak voltak, amint közeledtünk feléjük, egyből elszaladtak. Estefelé párom hozzáfogott a főzéshez, én még kicsit csatangoltam a környéken. Láttam egy őzet is, csak nagyon messze volt, de a videón valamennyire látszik.

Már jócskán besötétedett mire elkészült a vacsora, napközben elég jó idő volt, de estére nagyon lehűlt és a meleg étel jól esett. Az éjszaka mondhatni nyugis volt, de a szomszédok elég sokáig hallgatták a rádiót, ami kicsit zavart. Szerencsére a hűvös idő ellenére nem fáztunk éjszaka, mert vittük az elektromos ágymelegítőt, ami most is nagyon jó szolgálatot tett.