2022. július 20., szerda

Essex és Suffolk - 1/4. - Colchester

2022/06/28 - 2022/06/29.

Utazás dél felé

1. nap - 4. rész

Városnézés Colchester-ben

Colchester városa viktoriánus építészetéről híres. Legszebb épületei a városháza és a Jumbo víztorony, de a várkertet is érdemes megnézni. Először elintéztük a bevásárlást, majd kerestünk egy parkolót a belvárosban, de ez nem volt egyszerű. Mivel Colchester elég nagy város, sokáig kerestük hol lenne a legjobb parkolni, ahonnét gyalog bejárható az egész belváros. Ahol jó lett volna ott persze nem találtunk parkolót, majd elmentünk a várhoz, remélve, hogy annak van saját parkolója, de sajnos nincs. Végül nagy nehezen találtunk egy megfelelőt, az Osborne Street-en egy parkolóházat, ami nem is volt vészesen drága.

A parkoló lépcsőházában nagyon szép graffitik voltak, ezeket végigfotóztuk mielőtt tovább indultunk volna.

A parkolóház épülete

A parkoló közelében rögtön találtunk két látnivalót, a St Botolph templomot és közvetlenül mellette, a St Botolph Priory romjait. A St. Botolph's Priory egy középkori ágostoni kanonok háza volt, melyet 1093-ban alapítottak és egészen az 1536-os feloszlatásig működött.

St Botolph templom

St Botolph Priory

Találtunk egy másik parkolót, ilyenkor, amikor már nem kell, persze hogy van. Megnéztük itt mennyibe került volna, de drágább, mint a parkolóház, úgyhogy még jó, hogy nem ezt találtuk meg hamarább. Innét a kastélypark felé vettük az irányt.

Közben egy érdekes épületetre lettünk figyelmesek, mely a Firstsite névre hallgat, ebben művészeti kiállítás látható. A mellette lévő területen néhány érdekes szabadtéri szobor kapott helyet.

Firstsite

A Kastélypark bejárata előtt látható egy háborús emlékmű. Egy magas kőtalapzaton áll a győzelmi angyal, fejjel lefelé tartott, gömbbe szúrt karddal és babérkoszorúval a kezében. Oldalt másik két figura díszíti, egyik a sárkányon álló Szent György, másik pedig a kezében galambot tartó alak a békét szimbolizálja.

Natural History Museum

Colchester Kastélyparkja ingyenesen látogatható és az egyik legszebb hely a városban. A park 11 hektáron terül el, a keletről nyugatra áthaladó római fal osztja az Upper és a Lower Parkra /alsó és felső park/. Az Upper Parkban található a vármúzeum is, de ez ma már zárva volt.

A park bejárata

Colchester vára

A Kastélypark egyik kijárata

A kijárat mögötti rész

Egészen hihetetlen volt számunkra, hogy ezek a szép kertek ingyenesen megtekinthetők, de örültünk neki. A park területén mókusok is élnek és nagyon szelídek. Ha lett volna nálunk valami nekik való kaja, simán elvették volna a kezünkből is. Volt amelyik odajött hozzánk, mikor hívtam a kezemmel, megnézte van-e nálam valami, de mikor látta, hogy nincs, el is ment. Cukik voltak. Mellettünk egy pár etette az egyiket, de valószínűleg nem volt már éhes, mert elásta a kaját.

Marmlade Emma és Teggy Grimes alakját vesszőből készített szoborral örökítették meg. 100 évvel ezelőtt éltek és a park gyakori látogatói voltak:

Átnéztünk a Lower Parkba is, de az kevésbé látványos, mint a másik része. Van itt egy csónakázótó és egy nádtetős házikó, de nekem nem igazán tetszett.

Nádtetős házikó a Lower Parkban

A Kastélypark után folytattuk tovább a sétát a belvárosi High Street felé, mely a város legszebb és legforgalmasabb utcája.

A High Street képekben:

A High Street legszebb épülete a Városháza, mely hatalmas tornyával már messziről kitűnik a többi épület közül és uralja az utcát. Edward korabeli barokk stílusban épült.

A High Street-en két érdekes szobor is látható, egy sétáló nő és egy poharat tartó férfi. Készítője szerint a szobrokat valós emberekről mintázták, de szándékosan névtelenek és az egész emberiség ünneplésére készültek. A sétáló nő szobra nagyobb, mint egy valódi emberi méret. A férfi szobra egy épület oldalán lévő kis erkélyszerű kiugrón áll, erről nem lehetett megállapítani, hogy embernagyságú-e, de sokkal kisebbnek tűnt, mint a sétáló nő.

Innét látszott a víztorony teteje, azt még szerettük volna közelebbről megnézni, úgyhogy elindultunk abba az irányba.

A Szent Péter templom

A Jumbo torony szintén kihagyhatatlan látnivaló, ha Colchesterben járunk. A 40 méter magas épület a londoni állatkert Jumbo nevű elefántja után kapta a nevét. 1882-ben kezdték építeni és víztoronyként szolgált, de egy évszázados szolgálat után feleslegessé vált. Ma már csak műemlék.

Jumbo víztorony

A víztorony közelében található a Balkerne Kapu, mely még a római időkből maradt fenn és ott épült, ahol a Londiniumból induló római út keresztezte Camulodunum városfalát. A kapu többi része beépült a szomszédos 18. századi Hole in the Wall nevű nyilvános ház épületébe.

Innét már a parkoló felé vettük az irányt, ami még kb. 15 perces séta volt. Közben még láttunk 1-2 látnivalót, amit érdemes volt megörökíteni.

Colchester városa nagyon tetszett, ahhoz képest, hogy nem volt betervezve, csak egy spontán ötlet volt, hogy megnézzük, abszolút nem bántuk meg.

Visszamentünk a kempingbe, kiraktuk a sátor mellé a kempingasztalt és a székeket, megvacsoráztunk és még egy darabig üldögéltünk kint. Kellemes este volt.