2022. május 4., szerda

West Yorkshire - Doncaster /városnézés/

2022/05/02.

Rövid városnézés Doncasterben

Szervízre és M.O.T.-ra vittük az autónkat Doncasterbe és amint az gyakran lenni szokott kicsit várni kellett rá. Fél 10-re volt időpontunk, de csak du. 2-re saccolták, hogy kész lesz, addig pedig sok idő volt még. Így összekötöttük a kellemeset a hasznossal és csináltunk pár képet Doncaster belvárosáról.

Doncastert még jóindulattal se nevezném szép városnak, szerintem iszonyatosan lepukkant, sosem laknék ott. Bár biztosan vannak ott is jó helyek, hiszen ez egy nagy város, de a belvárost látva ez a véleményem. Ennek ellenére azért akadt néhány fotóznivaló.

Old Crown Hotel

Először megnéztük a Minstert, mely hivatalosan a Szent György plébániatemplom. A 18. sz. közepén épült egy korábbi, tűzvészben elpusztult épület helyére. Egyike Doncaster építészetileg legjelentősebb épületeinek. Szívesen megnéztem volna belülről is, de csak 11-től van nyitva és még nem volt annyi.

Körbesétáltuk a templomot, mellette egyik oldalt pár lepukkant épület és az a ház áll, amiben valaha Dr. Edward Miller zenész és zeneszerző lakott. Ez elég jól nézett ki. Van itt még egy régi római erőd, vagyis inkább ami maradt belőle, jóformán semmi, néhány kődarab az alapjából.

Doncaster Minster

Egy régi római erőd "maradványai"

Dr. Edward Miller háza

A Minster tetején érdekes vízköpők találhatók, kár hogy már nem köpik a vizet. Sajnos csak telefonnal fotóztam ezért nem igazán tudtam ránagyítani, de valemennyire azért látszik a képeken.

A templomkert melletti épület

Innen az üzletekkel teli sétálóutcába mentünk. Voltunk már itt többször is, de most először csináltam róla fotókat. Túl sok látnivaló nincs, néhány szobor, 1-2 szebb épület, kb. ennyi.

A Frenchgate bevásárlóközpont melletti tér

Óratorony

A Doncaster-i Mansion House a városközpont szívében, a High Streeten található, mely több mint 250 éve uralja az utcát. Ez egyike annak a három Mansion House-nak, amely az országban fennmaradt, a londoni és yorki kúria mellett. Míg utóbbi kettő esetében egyik funkciójukként szállást biztosítottak a polgármesternek, a Doncasterit társasági szórakoztatás helyszínéül tervezték, és bár több szoba volt lakóhelyiség biztosítására, a házat soha nem szánták a polgármester lakhelyének, bár néhányuk kihasználta az erre a célra szolgáló helyiségeket.

Mansion House

Metodista templom

A Doncaster-i bányászok emlékére egy szobrot emeltek a városközpontban. Ez egy bronzból készült munkás szobrát foglalja magába, aki két szikladarab között áll. A szobor a munka végén a bányaaknában felfelé haladó bányászt jelképezi. A sziklákon 39 bronz portré található, akik mindannyian Doncaster bányászmúltját képviselik.

Az egyik utcában rendőrök álltak és a teljes utca le volt zárva. Nem tudjuk mi történhetett, de senkit sem engedtek be oda.

Megláttunk messziről két templomot, mindkettő más-más irányban. Először elmentünk megnézni az egyiket, utána a másikat.

Christ Church

Miközben a másik templom felé mentünk, elhaladtunk egy El Torero nevű étterem/kávézó mellett. Először be kartunk menni meginni egy kávét, de aztán mégse, mert az ilyen helyeken biztos nem olcsó. Pedig szívesen megnéztem volna belülről.

A piactér felé haladtunk tovább. Épp hogy odaértünk a Corn Exchange, a régi kukoricabörze épületéhez, már szóltak is, hogy mehetünk az autóért. Gyorsan még csináltam itt pár képet. A kukoricabörze 1870-ben épült, ma vásárcsarnokként működik.