2015. augusztus 3., hétfő

North Yorkshire - Scarborough

2015/07/31.

Scarborough-i kaland

Már nagyon vágytunk valami igazán szép tengerpartra, egyik ismerősünk ajánlotta Scarborough-t, aki el is jött velünk, így hármasban mentünk. A part közelében leparkoltuk az autót és egy sétára indultunk a városban.

A parkoló

Scarborough az Egyesült Királyság egyik legnépszerűbb üdülőhelye, nem véletlenül. Rengeteg szórakozási lehetőség közül lehet választani és amellett, hogy egy tipikus angol sémára kiépített tengerparti város, az is megtalálja itt a számára megfelelő programot, aki történelmi látnivalókra vágyik. Emellett a városnak van egy sajátos hangulata, a macskaköves utcákon sétálgatva, néha az az érzésünk támad, mintha a középkorba csöppentünk volna. Finomhomokos tengerpartja, halászcsónakokkal teli kikötője és 19. századi pompája mellett Scarborough még gyógyvizei révén is beírta magát Anglia legnépszerűbb úticéljai közé.

Kilátás a tengerre

Egy hangulatos, soklépcsős kerten mentünk keresztül, mely egyenesen a tengerparthoz vezet. Út közben mókusok szaladgáltak jobbra-balra.

Scarborough-ban valóban nagyon szép a tengerpart. A finom homokkal fedett partokon strandolási lehetőség is van, persze a víz mindig hideg. Mi belemerészkedtünk egy kicsit, de minden egyes nagyobb hullámnál rohantunk vissza a partra, nyár ide, nyár oda, a víz hőmérséklete azért nem fürdésre alkalmas. Valójában az idő sem volt igazán nyári, csupán csak 20 fok lehetett, ami ugyan egyáltalán nem szokatlan itt Angliában.

Szétnéztünk az egymás mellett sorakozó boltok kirakataiban, néhány helyre be is mentünk, de nem vásároltunk semmit.

Ezt követően egy meredek gyalogúton elindultunk fel a várhoz.

Scarborough Vára

A 12. században épült vár egy bronzkori település helyén áll. Az angol polgári forradalom idején két ostromot is átvészelt, majd az 1650-es évektől börtönnek és laktanyának használták. Az 1700-as években tovább erődítették, hogy védekezni tudjanak a jakobita támadásokkal szemben. A vár nemcsak történelmi jelentősége miatt érdemes arra, hogy felkeressük, de a panoráma is csodálatos, innen ráláthatunk Scarborough mindkét öblére.

A vár bejárata

Kilátás a tengerpartra

Scarborough

A vár után szórakoztunk egy kicsit. Benéztünk a tengerpart sétálóutcáján egymás hegyán-hátán álló kaszinókba és némi aprót el is játszottunk, persze ahogy ez lenni szokott, semmi siker. Betértünk a vidámparkba is, ahol pénzért vásárolt zsetonokért lehetett kipróbálni az egyes dolgokat. Hullámvasút vagy hasonló komolyabb lehetőség nem volt, de a dodgem-et és a szellemvasutat kipróbáltuk.

A North Bay, azaz az Északi-öböl Scarborough ütőere, homokos, kék zászlós tengerparttal. Az itteni kikötőből indulnak a hajókirándulások, melyek közül mindenki saját szájíze és vérmérséklete szerint választhat.

Mi először egy gyorshajót próbáltunk ki, bár én nem tudtam mi vár rám, azt hittem egy kellemes hajókázásban lesz részem, csak az volt furcsa, hogy miért kellett mentőmellényt felvennünk. Gondoltam, biztos ez a szokás. Aztán felszálltunk a hajóra és épp, hogy elindult, úgy begyorsult, hogy azt hittem mindjárt kiesek az ülésből. A sós víz az arcomba csapott, ekkor tudatosult bennem, hogy ez nem sétahajókázás lesz. Persze a többiek tudták ezt. Én még soha nem ültem ilyenen, azt se tudtam, hogy létezik. Nem mondom, hogy nagy élmény volt, mert én nem szeretem az eszeveszett száguldást, se vizen, se szárazföldön, de azt sem mondom, hogy nem volt érdemes kipróbálni. Annyira azért nem volt vészes, a kedvencem ugyan nem lesz, de ha arról van szó, legközelebb is rá tudnának beszélni.

A gyorsahajó után, csak hogy nekem is kedvezzenek, a lassú hajóra is vettünk jegyet és elmentünk egy sétahajókázásra is, a Regal Lady nevű hajóval.

A hajó belseje

Bent is és kint is lehetett utazni, mi kint akartunk, hogy lássuk a tengert. Bent volt bár is, jól nézett ki. Nagyon hideg volt a tengeren és a szél is fújt. Néhol hatalmas hullámok voltak, de nem féltem. Ahogy felmentünk 1-1 nagyobb hullámra, csak úgy hánykolódott a hajó.

Távolodva a kikötőtől

A világítótorony

A hajón ülve

Az út vége felé már inkább bementünk, mielőtt teljesen odfagynánk kint a székhez. A parthoz közeledve megfigyelhettük a Diving Belle nevezetű szobrot. A tengerbe ugrani készülő nő szobra a nyugati mólón áll a világítótorony előtt.

Diving Belle

A világítótorony

Visszafelé menet a parkolóhoz még egy szép naplementében is volt részünk:

Nagyon kellemes napot töltöttünk el itt, Scarborough-t nem nehéz megszeretni.