2017. augusztus 4., péntek

Séta a Brimham rocks-nál
és Pataley Bridge városa

2017/07/08.

Egy szép napsütéses nyári napon a Leedstől kb. 40 percre lévő Brimham sziklákat látogattuk meg.
A Brimham sziklák /Birham rocks/ a Brimham Moor-ban találhatók Észak-Yorkshire-ben. A sziklák közel 30 láb magasságban állnak a National Trust /Nemzeti Tröszt/ tulajdonában lévő területen, mely kiemelkedő természeti szépséggel bír.
A helyszín egész évben nyitva tart, reggel 8 órától sötétedésig. A belépés ingyenes, de az autóparkoló azoknak a látogatóknak felszámolásra kerül, akik nem tagjai a National Trustnek.
A kőzetképződést számos tényező okozta, a víz, a jég és a szél által erodálódtak, ezáltal néhánynak csodálatos formákat létrehozva. Számos alakzatot neveztek el, bár ennél a képzelőerőre van szükség, és a megfelelő látószög sem elhanyagolható. Ilyenek például a Szfinx, a Házőrzőkutya, a Teve, a Teknősbéka és a Táncoló Medve. Játékos felfedezést tehetünk az egyes alakzatok megtalálásával. Mi csak simán végigmentünk a sziklák között és fotózgattunk, nem kerestük különösebben az alakzatokat. Több túraútvonalon tekinthetjük meg a sziklákat, a legrövidebbtől a leghosszabbig, a parkolóban találunk egy térképet róla. Mi csak elindultunk az egyik irányban és körbementünk, ez volt egy kb. másfél órás út és ezalatt gyakorlatilag láttuk a legszebb és legfontosabb képződményeket.

A parkolóban található térkép

Rögtön az elején hatalmas sziklatömbök tárultak elénk. Sajnos mivel aznap rengeteg volt a látogató, nagyon nehéz volt úgy fotózni, hogy senki ne legyen a képen. De némelyiken a sziklák nagyságának érzékeléséhez jó kiindulópont, látva, hogy az ember milyen kicsi hozzá hépest.

Beljebb folytatódtak a szebbnél-szebb és hatalmasabbnál-hatalmasabb sziklaképződmények.

A Bükkfa szikla egy elég érdekes képződmény, egy bükkfa gyökere felett keletkezett. Igyekeznek megóvni a fát a pusztulástól, ezért egy táblán jelezve kérik, hogy erre a sziklára ne másszanak fel.

Bükkfa szikla

Egy kisrepülő az égen

Megérkeztünk a Látogató Központba, ahol több csodálatos sziklaegyüttest figyelhettünk meg. Itt lehetőségünk volt felfrissülni egy kis fagyival, valamint itt található az ajándékbolt is.

A Látogatóközpontban található csodálatos sziklaegyüttes

A Sas nevű szikla,
mely az egyik legkönnyebben felismerhető alakzat

A Látogató Központ környéke

Látogató Központ

Ebban ez épületben található az ajándékbolt

Egy aligátorra emlékeztető alakzat

Tovább haladtunk az egyik irányban, természetesen arrafelé is folytatódtak a látnivalók.

A Bálvány nevű szikla

Néhol nem csak a természeti képződmények, hanem maga a táj is szép látványt nyújtott:

Cím:

Birham Rocks
Summerbridge, Harrogate
HG3 4DW

Egy kisebb kört megtéve visszaérkeztünk a kiinduló ponthoz, azaz a parkolóhoz. Ezután az innét pár mérföldre levő Pataley Bridge városát látogattuk meg. Ez egy kis piacváros, ami jelentős turizmussal rendelkezik. A város nevezetességei az itt található barlang, valamint a Nidderdale múzeum. Mi ezeket nem néztük meg, csak egy laza városnézés volt.

Pataley Bridge

A főutca képei:

A távolból láttunk egy templomot, elindultunk felé. A városban több helyen is megfigyeltük, hogy a bicikliket elég gyakran használják szimbólumként a helyiek, hol egy ház falát díszitik, hol egy templom tetejét...

A templom

Egy bicikli a templom tetején
Távolabb egy díszes épületet, a St Cuthbert's iskola épületét kaptuk lencsevégre.

St Cuthbert's iskola épülete

A virágokkal díszített utcák kellemes hangulatot kölcsönöztek a városnak.

Egy újabb templom

Még az autóból láttunk egy utat, amely elvileg egy kilátóhoz vezetett, legalábbis az információs táblára az utca elején ez volt írva. Felmentünk ezen a gyalogúton, de igazából kilátót nem nagyon találtunk, csak egy temetőt, mellette pedig a régi Szűz Mária templomot egy régi temetővel.

A temető

A régi templom

A régi tempolom

A régi templom bejárata

A régi temető ravatalozója

A régi temető

Miután visszamentünk a városközpontba, elindultunk a folyó felé, itt érdemes egy pillantást vetni a hídra a folyó felett.

Híd a folyó felett

Szobrok a folyó melletti téren

Mintha csak a Frédi és Béni c. meséből kelt volna életre

A folyó melletti utca

A városnézés után elindultunk hazafelé, de útközben  megálltunk egy érdekes építménynél, mely egy kis google keresés után kiderült, hogy a világ egyik legtitkosabb helyei közé tartozik. A Menwith Hill névre hallgató bázis a királyi légierő állomása. Több hatalmas golflabdához hasonlító gömb található a területen, ahogy először megláttuk, kicsit ijesztőnek is tűnt. Ez az építmény kommunikációs és hírszerzési támogatást nyújt az Egyesült Királyság és az Egyesült Államok között. A terület egy kiterjedt műholdas földi állomás, valamint egy kommunikációs lehallgató és rakéta figyelmeztető hely, amelyet a világ legnagyobb elektronikus megfigyelő állomásaként tartanak nyilván, melyet a királyi légierő tisztje irányít.

A királyi légierő bázisa

A királyi légierő bázisa, mintha egy óriási golflabda lenne