2017. május 16., kedd

Babbacombe Miniature Village
/Miniatűr falu/

2017/04/25 - 2017/04/26
2. nap

Másnap reggel szép napsütésre ébredtünk, a sátor is pillanatok alatt felmelegedett, bár a napfény ellenére kint nem volt azért nagy meleg. 10 óra körül sátrat bontottunk és elindultunk Torquay-ba megnézni a Babbacombe miniatűr falut, ami Anglia legszebb modell faluja. Szinte minden megtalálható itt kicsiben, ami Anglia nevezetessége, Cocklingtontól a Stonehenge-ig. Elég nagy területen található, fentről amint kijövünk a jegyirodából, szinte beláthatjuk az egészet. Nem mindegyik építmény található meg a valóságban, sőt rengeteg a fantázia műve csupán. A Modell falu anglia életét és kulturáját hivatott bemutatni.

Rögtön a bejáratnál, a jegyiroda előtt, láthattunk egy szélmalmot.

Amint kimentünk a jegyirodából, egy pici kút, valamint egy kis szökőkút fogadott minket.

Picivel lejjebb egy nagy fehér házat láthattunk, a tetején medencével és kerttel.

A Des-Res Avenue egy tipikus angol házsor, ami 2010-ben készült el üveggyapotból és műgyantából. Eredetileg fából készítették el őket, de ezek az új anyagok jobban ellenálnak az angol időjárási viszonyoknak és könnyebb karbantartani is. A modellek mérete ellenére a legtöbb elem megmozdításához 3-4 ember szükséges. Kellően nehezeknek kell lenniük, hogy ellenálljanak a heves szélnek.

A vízesés nagyon szépen meg volt csinálva, illusztrálták, ahogy emberek másznak fel rá éppen vagy csak sétálgatnak a környéken.

Láthattunk egy nagyon szép Kamélia fa példányt, mely értékes gyógynövény.

Tovább haladva, néhány gazdagabb angol ház található, valamint egy süteményes sátor.

Ezután farmok, állatok, földbirtokok és azokon dolgozó munkások következtek. Anglia szerte rengeteg legelő található, ahol legfőképp bárányok legelésznek.

Az E Philpotts Kert Központ neve egy szójáték, mint ahogy ebben a modell faluban sok épület hasonlóképpen kapta a nevét. Az eredetinek a nevét alakítják át kicsit. Sajnos nem tudtam rájönni, hogy ez a szójáték miből eredt.

Mellette egy 60-as évekbeli nyaralóparkot láthatunk. Abból az időből, amikor még jobban számított a mennyiség, mint a minőség.

A tóstrand táplálja a legtöbb forrást és vízesést, amit láthatunk ebben a miniatűr kertben valamint ez az egyik központi része is. A vízben aranyhalak élnek, melyeket legjobban a hídról láthatunk. Itt közlekedik a kisvasút, mely miniatűr mása annak, ami az Oddicombe tengerparti strandon működik. A tó partján sütkérező és fürödni készülő embereket láthattunk.

A Stonehenge-et senkinek sem kell bemutatni, ez Anglia leghíresebb látványossága. Máig sem tudják a köveket mi célból vitték oda, csak feltételezik, hogy vallási ceremóniákat tarthattak ott.

A következő zöld terület, amit láthatunk egy tipikus angol zöld övezet. Mint ahogy jópár modellt, ezt sem egy konkrét dologról formázták, hanem egy képzeletbeli tipikus angol zöld övezetet építettek fel.

A városi részt az 1970-es években adták hozzá a kerthez, azóta gyarkran felújították. Egy tipikus 70-es évekbeli belvárosi részt láthattunk.

A Paignton Állatkertet az eredetiről mintázták, ami Paignton városában található.

A Clancy Abbey is figyelemre méltó alkotás.

Ezután egy tipikus cirkuszi sátrat láthattunk.

A kertben leghátul egy filmhősöket megformázó kis kiállítóterem található, melyből nekem leginkább a Szméagol és Zsákos Frodó alakja tetszett.

Továbbhaladva több fontosabb építményt is láthattunk, mint a tűzoltóság, rendőrség, katonai bázis, a világítótorony a kis tóval vagy a hőlégballonok.

Majd a középkori falu következett.

A teniszpálya és a golfpálya sem maradhatott ki.

A Lord Elpus Hall a valóságban is megtalálható.

Az Artington Hall a Dartington Hall-on alapul, ami Totnes-ben található.

A Kastélyt, mely a kert egyik leglátványosabb épülete a tüzet okádó sárkánnyal a tetején,  a Beaumaris Kastély alapján formázták.

Ezután még láthatunk egy barlangot, a Ritz Hotelt, valamint néhány tipikus lakónegyedet.

Mockingtont Cockingtonról formázták. Nem a pontos mása a falunak, de 1-2 épület megtalálható a valóságban is.

Végezetül egyik leghíresebb modell az égő ház. Egyik korábbi verziója éjszaka leégett és másnap reggelre csak hamu maradt belőle.