2017. május 16., kedd

Angol Riviéra
/English Riviera/

2017/04/25 - 2017/04/26
1. nap

Az Angol Riviéra egy 22 mérföldes szakasz Dél-Devon területén. A nevét a sziklás öblök, a festői falvak és a meleg időjárás miatt kapta, ezen tényezők már-már olyan hangulatot varázsolnak, mintha egy déli ország riviéráján lennénk. Természetesen pálmafákban sincs hiány errefelé. Az Angol Riviéra az egyik legjobb hely nyaralásra az Egyesült Királyság területén. Dupla szabadnapunkon ezúttal Torquay és Cockington területére látogattunk el. Mivel Leeds-hez ez sincs közel, picivel több mint 5 órányi autóútra található, így ismét korán kellett indulnunk. A tervezett 5 órai startot ezúttal nagyjából tudtuk tartani, de hétköznap lévén, a manchesteri autópálya már ebben a reggeli órákban is be volt állva, ezért több mérföldön át csak lépésben tudtunk haladni, így jó egy órányival tartott tovább az út.

Cockington Village

Cockington fél mérföldre található Torquay városától. Ez a kis falucska olyan formában maradt fenn, amilyen régen volt. Olyan, mintha visszamennénk az időben, meszelt falú, nádfedeles házikók magasodnak a festői tájban. A díszes kis házacskák miatt az az érzésünk, mintha valami mesebeli helyre csöppentünk volna. Engem leginkább a Gyűrűk Ura c. film Hibbitok lakta falujára emlékeztetett. Nem a annyira a házak, hanem a festői környezet miatt. Bár tipikus régi angol építkezési forma, mégis inkább tűnik valami francia falucskának, mint angolnak. Ha arra járunk, ezt semmiképp ne hagyjuk ki! Parkolással nincs probléma, a falu elején található egy elég nagy parkoló, ahol 5 fontért 24 órás parkolójegyet vehetünk.

Számos figyelemre méltó épületet láthatunk a faluban:

Rögtön a falu elején található a kovácsműhely, mely már 500 éve ugyanazon a helyen áll. Jelenleg egy bolt működik itt, ahol különbözű kézműves dolgokat vásárolhatunk. Ide be is néztünk, volt néhány szép darab, de csak egy hűtőmágnest vásároltunk.
A kovácsműhellyel szemben egy teaház található, a teaház mellett jobbra pedig egy másik üzlet, amire az volt írva, hogy "Fudge". Nem vagyok biztos benne, de talán valami süteménybolt lehetett.

Balra a kovácsműhely, vele szemben a teaház

Balra a teaház

A régi iskola épülete a parkoló mellett található.

Szintén a falu elején láthatunk egy díszes rózsaszínre festett házat, mely valami szálloda lehetett, legalábbis a napernyőkkel és tavacskával felszerelt udvarából ítélve.

Drum Vendéglő /Drum Inn/

A Drum Vendéglő a helyi kocsma/étterem a faluban. 1936-ban nyitották meg, a régi söröző helyén. A parkoló kijáratával szemben található.

Cockington Court

Ez a Mallock család kastélyháza volt és továbbra is a birtok központja. Eredetileg a 16. században építették. Kevés építészeti elem maradt meg az akkori épületből, számos változtatáson és bővítésen ment keresztül. A felső szintet eltávolították, a belső teret pedig átalakították. Az épület előtt lovas kocsi várja azokat a turistákat, akik ilyen módon szeretnék végigjárni a falut.

Vele szemben egy hatalmas park található, melyet krikettpályának használnak.

Egy nagy kert is tartozik a birtokhoz, melynek végében kézműves műhelyek és hobbi boltok találhatók.

A park bejáratánál néhány sdíszes szalmatetős házat láthatunk.

Templom

Valószínűleg a 11. század körül épülhetett. A templom nyitva van, nyugodtan be lehet menni és körbe lehet nézni.

Az elhagyatott Vizi malom pontosan a falu közepén áll.

A vizimalom környéke

Elsétálva a tavak felé több kissebb tavat láthattunk valamint egy régi vadászkunyhót.

A végén egy ház alatti alagúton jöttünk át, vissza a faluba.

Végül a látogatói központba érkezünk, mely nagyon látványos volt.

Cockingtonból kb. 20 perces séta Torquay tengerpartja. Egy szép, fás, mezős ösvényen juthatunk el az út mellett. A falu végén 1-2 szebb házat is lencsevégre kaptunk.

És végül megérkeztünk Torquay városába.

Torquay

Az Angol Riviéra egyik legszebb városa Torquay. Amikor meghallottam, hogy Angliában is létezik Riviéra, azt gondoltam, ez is csak egy rossz másolata egy déli országok Riviérájának. De amikor megláttam Torquayt rögtön megváltozott a véleményem. Egyáltalán nem olyan volt, mintha Angliában lettünk volna, sokkal inkább hasolított egy déli ország tengerparti városára. Rengeteg pálmafa, kék tenger és sziklás part. Egyedül az időjárás emlékeztetett arra, hogy Angliában vagyunk. Bár kellemesebb idő volt, mint itt Leeds-ben, de amikor a felhő eltakarta a napot, elég hűvös volt ott is.

Íme képekben a tengerpart és környéke:

Elég hosszú szakaszon végig lehet sétálni a tengerparton, egészen a kikötőig, melynek környéke nagyon szépen ki van alakítva. Pálmafás sétány, szökőkút, szép éületek...

A hosszú séta után visszamentünk Cockingtonba, hiszen az autónk ott parkolt. Érdekes volt, hogy mire elértük azt a tengerparti szakaszt, ahol kezdtük a sétánkat, a víz már teljesen kint volt, pedig csak kb. 2 óra telt el addig és még kora délután volt.

Délután 4 óra környékén elindultunk a kempingbe, ahol le volt foglalva a sátorhelyünk.

Paignton

A kemping Paignton városában volt, ami szintén az Angol Riviéra egyik gyöngyszeme. Érdekes, hogy egészen addig szép idő volt, amíg nem keztünk neki a sátorállításnak. Akkor el kezdett fújni a szél, majd utána az eső is rákezdte. Mire kész voltunk, az eső elállt... Ez volt az új sátrunk avatója, vásároltunk egy sokkal nagyobbat és tágasabbat az előzőnél. Nagyon meg voltunk vele elégedve. A baj csak azzal volt, hogy hiába rendeltem elektromos sátorhelyet, a 10 méteres zsinórunk nem ért el az aljzatig. Így ezúttal is áram nélkül maradtunk.

A sátor

Miután végeztünk a sátorral elmentünk szétnézni kicsit Paignton városába. Először ettünk egy kebabot, de mivel csak elvitelre lehetett kérni, kénytelenek voltunk visszamenni az autóhoz és ott megenni. Egy sirály valahogy kiszúrta, hogy mi az autóban eszünk és ott téblábolt mellettünk. Néha adtam neki egy kis krumplit. Kis idő múlva mégegy sirály jött, de ez a másik rögtön el is zavarta. Amit meghagytunk odaöntöttük nekik a sarokba, pár másodperc alatt  vagy 10-en lettek és a kaja sem tartott sokáig. Persze az első sirály próbálta zavargatni a többit, kevés sikerrel.

Sirályetetés

Miután jóllaktunk kisétáltunk a partra. Mivel már sötétedett és hideg is volt, nem időztünk sokáig.

Találtunk egy tanító jellegű játszóteret, ami egész jól meg volt csinálva. Állatmodellek, régészeti homokózó és hasonlók...

A tengerpart és a környéke egész szép volt. Presze nappal világosban biztosan jobban mutatott.

Kb. 1 fél órás séta után visszamentünk a kempingbe. Nagyon hideg volt az éjszaka, az autónak az ablaka még be is fagyott, viszont a sátor ahhoz képest elég jól tartotta a meleget, mert bent biztos hogy nem volt fagypont alatt. Jól felöltöztünk, 5 ásónyom ruhában sikeresen átvészeltük az éjszakát. Nem számítottunk rá, hogy ilyen hideg lesz, főleg nem ott délen.