2022. július 16., szombat

Skócia - Rhins of Galloway - 2/4. - Mull of Galloway Lighthouse

2022/06/17 - 2022/06/19.

Kirándulás a Rhins of Galloway félszigeten

2. nap - 4. rész

Mull of Galloway Világítótorony
/Mull of Galloway Lighthouse/

A Mull of Galloway Skócia legdélebbi pontja, mely szintén a Rhins of Galloway félszigeten található. Van itt egy még ma is aktív világítótorony, mely 1830-ban épült. A torony ma már automatikus és látogató központtá alakították át. A környező terület sok vízimadárnak ad otthont, ezért természetvédelmi területté nyilvánították.

A világítótorony előtt van egy nagy és ingyenes parkoló. Innét lehet tenni egy kört a torony körül vagy akár be is lehet menni szétnézni. Mi csak körbesétáltuk.

Kissé lejjebb, a Gallie Craig névre keresztelt sziklák tetején van egy sziklába épült kávézó, melyre a körsétánk során is rá lehetett látni. Innét hangulatos kis helynek tűnt, jó lett volna bemenni, de erre ma sajnos nem volt időnk.

A világítótorony ködkürtje

A világítótorony kertje

A parthoz leérve, jobbra vezetett egy ösvény a ködkürthöz, ahova lépcsőkön lehetett lejutni. Alatta a sziklákon vízimadarak fészkeltek. Sajnos nem volt nálam a messzire látó lencsém, így sajnos a madarak nem igazán látszanak a képeken.

Mielőtt elindultunk volna vissza a kempingbe, még csináltam néhány fotót az alattunk lévő tengerparti részről is, kár, hogy ott nem tudtunk jobban szétnézni, mert az is nagyon jól nézett ki.

A kempingben főztünk vacsorát. Igazából vittünk magunkkal gázos rezsót, de mivel volt külön konyharész a kempingben, ezért úgy gondoltuk, inkább megfőzzük ott. Volt ott egy gázpalackos főzőhely, de a tulaj szólt, hogy legyünk szívesek dobni be a ládába valamennyi adományt a használatért. Jobb helyeken ez benne van az árban és ingyen használható, de nem problémáztunk rajta, viszont megbántuk, hogy inkább nem a sajátunkon főztük. Az ingyen lett volna. Így is csak 1 fontot dobtunk be, de akkor is.

Ismét paprikás krumplit főztünk, az a mi szokásos kempingkajánk. Hamar megvan és finom. Újonnan kukoricát is szoktunk bele tenni, ami egy kicsit feldobja az ízvilágot.

Amíg főtt a kaja én elmentem fotózni egy kicsit a madarakat.

Amikor elkészült, visszacuccoltunk a sátrunkhoz, volt mellette egy faasztal padokkal és ott akartuk megenni, de mire mindent odahordtunk elkezdett cseperegni az eső. Ekkor elkezdtünk beccucolni a sátorba, de mire végeztünk, az eső elállt. Akkor vissza kihoztuk a kaját, hogy mégiscsak hangulatosabb kint megenni, de már kicsit mérgesek voltunk az időjárásra. A szél is fújt, ami miatt eléggé hideg volt. Végül sikerült megvacsoráznunk, szerencsére nem kezdett esni újra. Az eső után egy szép szivárvány jelent meg az égen.

Jó lett volna elmenni egy kicsit sétálni a kemping környékén, mert nagyon szép volt a táj errefelé, érdemes lett volna fotózgatni, de egyikőnknek se volt már kedve sétálni, így ez ma elmaradt. Vacsora után nemsokára lefeküdtünk aludni. Ami abszolút pozitív volt, hogy hétvége ellenére, nem voltak a kempingben olyan sátrazók, akiktől éjszaka nem lehetett aludni, mindenki betartotta azt, hogy sötétedés után nem zavarjuk a többieket.