2020. január 2., csütörtök

Skócia - Cairngorms Nemzeti park - 1. rész

2019/12/24-2019/12/26.

Aviemore és környéke

1. nap

Megérkezés a kempingbe

Ismét sikerült eljutnunk egy bakancslistás helyre, a Cairngorms Nemzeti Parkba, ami már régóta nagy vágyam volt, de mivel nincs közel /6 óra kocsival/, ezért nem igazán volt eddig alkalom rá. Egy hirtelen jött ötlet volt, hogy idén karácsonykor elmehetnénk, persze csak akkor, ha lesz legalább 3 szabadnapunk egybefüggően. Végül csak két szabadnapot kaptunk, ezért én már majdnem el is vetettem az ötletet, de megnéztük jobban azt a beosztást és mivel 24-én délelőttösek voltunk, az úgy megoldható, ha meló után elindulunk és akkor 2 éjszakát ott tölthetünk, így nem kell másnap reggel hajnalban felkelni. Mivel ez a hely Skócia eléggé északi részén található, előbb téli gumit kellett beszereznünk, mert ott kiszámíthatatlan az időjárás ilyenkor télen. A biztonság kedvéért még egy hóláncot is beújítottunk, biztos ami biztos.

A Cairngorms Nemzeti park a hegyekkel és dombokkal körülvett vidékéről, fenyőerdeiről, jó levegőjéről és nem utolsó sorban a rénszarvasokról híres. Ez az egyetlen terület, ahol Nagy Britanniában rénszarvasok élnek szabadon. Reméltük hogy hó is lesz, így egy tökéletes karácsonyi program lenne.

Badaguish Outdoor Centre

A Badaguish Outdoor Centre-ben foglaltam szállást, egy fűtött, 5 személyes faházban, 3 főre. 24-én 1 órával korábban elengedtek minket melóból, így itthon egy rövid készülődés után, 3 óra környékén sikerült elindulnunk. Az úton végig gond nélkül haladtunk, este 9 óra körül meg is érkeztünk. A GPS postcode-ja pont oda vitt, ahova kellett. Leparkoltunk a recepció közelében, akkor már senki sem volt ott, de előzőleg küldtek e-mailt, hogy benne hagyják a kulcsot a faházban. A 3-as számú Wigwam-ot /faházat/ foglaltam le, rajtunk kívül egy másik vendég is volt, aki nyitvatartási időn kívül érkezett, ezt onnan tudjuk, hogy a recepció ajtajára ki volt írva. Az övék volt az 1-es számú faház.

Először is egy WC-t kerestünk, de amelyiket megtaláltuk az zárva volt, a recepció másik oldalán lévő volt csak nyitva. Volt egy térkép kifüggesztve, elkezdtük böngészni, hogy merre lehet a faházunk. Tettünk jópár kört mire megtaláltuk a 3-as számút. Legnagyobb meglepetésünkre zaj szűrődött ki bentről és az ajtó is zárva volt. Mi a franc... Ekkor megkerestük az 1-es számút, hátha a másik vendég összekeverte. Így is volt, a másikban benne volt a kulcs. Egy röpke pillanatig gondolkoztunk, hogy most mi legyen, de nem nagyon foglalkoztunk vele, beköltöztünk az 1-esbe, aztán majd kiköltözéskor szólunk hogy össze lett cserélve. Fogalmam sincs, hogy lehetett a 3-ast 1-esnak nézni vagy csak szimplán nem ismerik a számokat, nem tudom, de végül így jobban jártunk, mert az 1-es sokkal jobb helyen volt.

Bent előmelegített faház fogadott, ami nagyon kellemesnek hatott a kinti hideg után. Hó viszont nem volt, emiatt kicsit szomorúak voltunk, de ez benne volt a pakliban, az időjárást nem mi rendeljük. Behordtuk a cuccokat a kocsiból és berendezkedtünk. Nagyon hangulatos kis faház volt, nem túl nagy, de hármunknak pont elég. Egy kis hűtő és egy vízforraló is volt benne. 2 éjszakára egyébként összesen 128 font volt 3 főre, de ez volt a legolcsóbb szállás a környéken, meg amúgyis valami hasonlót szerettünk volna, így nagyon megörültem, amikor megtaláltam ezt a kempinget. Más szálláslehetőségek is vannak a kemping területén, de mindegyik drágább ennél, valamint nyáron sátorozási lehetőség, az nyilván olcsóbb.

Becuccolás után megkerestük a konyhát, azt írták van benne mikrohullámú sütő. Szépen kiszedtem egy tányérba az otthonról vitt rakott krumplit. Legalább fél órán keresztül hurcoltam a kezemben a tányért és sehogy sem találtuk a konyhát. Többször is átböngésztük a térképet, de amit a recepciónál jelölt, az zárva volt. Már épp kezdtük feladni, amikor észrevettük, hogy a térképen egy másik konyha is fel van tüntetve, hátha az nyitva van. Az egészen közel volt a faházunkhoz, nem is értem, miért nem arra kerestük legelőször is. Ez nyitva volt, nagyon jól fel volt szerelve, ebédlőasztalokkal, mikróval, tűzhellyel. Ebben az épületben volt zuhanyzó és WC is. Végül nem kellett hidegen megennem a rakott krumplit...

A kemping konyhája

Vacsora után csináltunk néhány éjszakai képet:

A faházunk

Belülről

Kicsit mérges voltam magamra, mert a supersoft plédeimet mindenhova magammal viszem, el nem indulok nélkülük sehova, ahol legalább 1 éjszakát eltöltünk /kivéve ha repülővel megyünk/, most meg teljesen kiment a fejemből. Ágyneműt nem kaptunk, de ezt a foglalásnál írták is. Ez nem is volt probléma, mert vittük a hálózsákokat, de jó lett volna alá egy pléd.

Az áramért fizetni kellett, a foglalásban benne volt 3 font /valószínűleg éjszakánként 1,5 font/, ami elvileg elég a fűtéshez és a villanyhoz, de azt mondták előzetes levelezgetés során, hogy ha telefont vagy laptopot is akarunk tölteni, akkor lehet, hogy nem lesz elég, erre a célra, a recepciónál lévő WC-ben van egy automata, ahol lehet feltöltőkártyát venni, amit aztán be kell tenni az erre a célra szolgáló szerkezetbe a faházban. Párom mindjárt vett 4-et /1 fontokért lehet venni darabját/, mondván hogy nem fog kiszaladozni, ha lefogy. Én túlzásnak találtam azt a 4-et, de ha már megvette úgyse lehetett mit tenni. Egyébként csak zárójelben megjegyzem, összesen 1-et használtunk el belőle, abból is maradt 25 penny, amikor kiköltöztünk. A másik 3-at azért elraktam, ha netalántán megyünk legközelebb, akkor jó lesz.

Este hamar elaludtunk, kissé fárasztó volt a 6 órás út és reggel korán keltünk. Lefekvés előtt azért még feljebb vetettem a radiátort, mert kicsit fáztam. Az éjszaka kellős közepén arra ébredtünk /szinte egyszerre/, hogy iszonyatosan meleg van. Lejjebb vettük a fűtést, utána már kellemesebb volt aludni is.