Oldalak

2019. augusztus 29., csütörtök

Wales - Anglesey sziget - 1. nap - Porth Padrig


2019.08.12 - 2019.08.14.

Barangolások Anglesey szigetén

Anglesey szigetén jártunk már egyszer, akkor is nagyon maradandó élmény volt, de az a sziget sokkal többet rejt annál, mintsem hogy 2 nap alatt mindent végig lehessen járni, ezért visszatértünk. Nemrég találtam ott egy bakancslistás helyet, a Parys Mountain-t, amit mindenképp látni szerettem volna. Ez volt a fő ok a visszatérésre és ismét nagyon szép helyeken jártunk.


1. nap

Megérkezés a kempingbe

Sokáig kerestem a neten, melyik kemping lenne a legmegfelelőbb. Olvastam világító planktonokról, amik neha ott vannak Wales tengerpartjain, de azok csak sötétben látszódnak, ezért inkább tengerparti kempingben gondolkoztam. Gondoltam, hátha lesz hozzájuk szerencsénk, de mikor kicsit jobban utánaolvastam, kiderült, hogy ez egy nagyon ritka jelenség az Egyesült Királyságban, mert azok a planktonok inkább melegebb éghajlatokon élnek, mint pl. a Maldív szigetek, de az idén is lehetett már látni őket Wales partjain. Viszont azt is kiderítettem, hogy csak a rendkívül tiszta vizeket szeretik, tehát semmiképp sincsenek ott mindenhol. A planktonokról tehát kezdtem lemondani, de a tengerparti kemping még így is csábító volt és találtam is egyet, ami jónak ígérkezett, így esett a választás a Amlwch település közelében lévő Llanbadrig Campsite-ra. Foglalni elég nehézkes volt, mert neten nem lehetett, csak e-mailt tudtam nekik írni és először is az volt a kérdés, hogy mehetünk-e este 7-8 óra körül, mert munka után mennénk és kb. akkorra tudnánk odaérni. Visszaírtak, hogy természetesen lehetséges a késői érkezés, erre én írtam, hogy akkor lefoglalnám. Napokig nem érkezett válasz, ami miatt kicsit kezdtem aggódni, majd hétfőn, az indulás napján, miután melóból hazaértünk és megnéztem az e-mailjeimet, megérkezett a válasz, hogy csak húzzuk fel a sátrat és majd jönnek valamikor a pénzért. Ekkor megnyugodtam és gyors készülődés után el is indultunk a kemping felé. Út közben hol esett, hol elállt az eső, csak reménykedtünk, hogy mire megérkezünk, nem fog esni.


Llanbadrig Campsite

Este 7 óra környékén megérkeztünk a kempingbe, a postcode alapján viszonylag könnyen megtaláltuk, a kemping bejáratánál csak egy nyíl jelzi a mező elején, "camping" felirattal, hogy arra található. A terület elég nagy, van egy alsó rész, de egy kisebb emelkedő után egy fönti rész is, nekünk az szimpatikusabb volt és közelebb volt a WC-hez is, úgyhogy ott állítottuk fel a sátrat. Föntről le lehetett látni a tengerre. Elég hűvös volt és bár pont nem esett, de be volt borulva, gondoltuk, hogy nem ússzuk meg. A felfújhatós sátrat vittük, azt kb. 10 perc alatt fel lehet állítani, de épp hogy elkezdtük, eleredt az eső. Csak csepergett és a nap is nemsokára kisütött, gondoltuk, hogy akkor ez nem lesz tartós, csaj ijesztget minket. Hamarosan el is állt. Kerestem a szivárványt, megtaláltam, de nagyon halvány volt, mert túlságosan sok felhő fedte az eget.

Szivárvány

A felhők ellenére valamennyire látszott a naplemente a tenger felé nézve.


A kemping nekem nagyon tetszett, egyszerű volt, csak egy WC helyiség tartozott hozzá, így kissé vadkempinges hatást keltett. A zuhanyzót úgy láttuk még csak most kezdték el építeni, ha az is meglesz, akkor nagyon jó kis kemping lesz ez. Elektromos áramra nincs lehetőség, amit kicsit sajnáltunk, de két éjszakát ki lehet bírni így is. A kilátás nagyon szép, egyik oldalról a tengerre, másikról a dombokra és a szélmalmokra, harmadikról pedig a városra lehet rálátni.




Naplemente a kempingben

A legjobb helyet választottuk a sátorállításra, a kemping szélén voltunk, mellettünk egy tűzrakóhely, amit ki is használtunk.

A sátrunk

Kilátás a tengerre


Kilátás a városra

Sötétedik




Porth Padrig

A tengerpart gyalog kb. 5 perc alatt közelíthető meg a kempingből, nem bírtuk ki, hogy még aznap este ne menjünk le. Miután elkészültünk a sátorral, első utunk oda vezetett. Egy farm mellett haladunk el, majd nemsokára letértünk a gyalogútra, el sem lehet téveszteni az utat.




A Porth Padrig nevű tengerpartot másnéven White Lady Bay, azaz Fehér Hölgy-öbölnek is nevezik. A Llanbadrig nevű falu közelében található félhold alakú öblöt sziklák övezik, de a tengerbe nyúló nagy fehér kvarcit szikláról könnyen azonosítható a part. Ezt a sziklát nevezik Fehér Hölgynek, Lady Wen után, aki egy szellem volt a kelta mitológiában.

Porth Padrig

Lejárat a partra

Kéznyomok az alsó lépcsőfokok egyikén

A part eredeti nevét St. Patrikról kapta, mert azt mondják, a szent hajótörés után egy közeli barlangban talált menedéket. Egy másik ember alkotta barlang is van a parton, egy régi bányafelület, amit a sziklába ástak, hogy vasérc után kutassanak.


A White Lady szikla









A White Lady másik oldalról fotózva




White Lady





Besötétedett, úgyhogy visszatértünk a kempingbe. Már nagyon éhesek voltunk, mivel tudtuk, hogy lehet tüzet rakni, ezért készültünk. Vittünk szalonnát, kolbászt, hagymát és sütöttünk egy jó kis szalonnát, magyar módra. A lengyel boltokban kapható szalonnák viszont csak kinézetre olyanok, mint a magyar, zsírja alig van, nehéz csöpögtetett kenyeret csinálni belőle, de megtettük, amit lehetett. Így is finom volt és nagyon jól laktunk vele.

A mellettünk lévő sátorban valami keresztények voltak, minden este hallottuk, ahogy imádkoznak és énekelnek. Tisztára olyan volt, mint egy temetés, én biztosan nem tudnék így élni.

Szalonnasütés



Az este nagyon hangulatosan telt a tűz mellett. Vacsora után viszont aludni mentünk. Mindketten fáradtak voltunk a hosszú nap után, úgyhogy hamar elaludtunk.



Kapcsolódó bejegyzések:

Wales - Anglesey sziget - 1. nap - Porth Padrig
Wales - Anglesey sziget - 2. nap - Parys Mountain, Point Lynas Világítórorony, Din Lligwy, Porth Wen Brickworks
Wales - Anglesey sziget - 3. nap - Penmon Point, Talacre Beach, TSS Duke of Lancaster hajó









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése